حسام طوسی

Saturday, November 2, 2013

اعتصاب چهار زندانی در اوین در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار


عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری، امیر خسرو دلیر ثانی فعال سیاسی، سعید مدنی فعال سیاسی و مهدی خدایی فعال حقوق بشر، چهار تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار از جمله میرحسین موسوی و مهدی کروبی دست به اعتصاب غذا زدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان در پاسخ به عدم توجه مسئولان به وضعیت وخیم زندانیان بیمار از روز شنبه ۱۱ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده اند.
بر اساس این گزارش این زندانیان با برشمردن نام ۳۰ تن از زندانیان سیاسی هم چنین خواهان رسیدگی به وضعیت مهدی کروبی و میر حسین موسوی دو تن از رهبران اعتراضات سال ۸۸ شدند که در حصر خانگی بسر می برند.
اسامی برخی از این زندانیان که به دلیل مشکلات عدیده جسمی از حق درمان محروم هستند به شرح زیر است: احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم، حمید نقیبی، داود اسدی، مرتضی محمدی، علی رضا احمدی، نادر جانی، یاشار دارالشفا، احمد رضا مرادی، علیرضا بهشتی، حسین رونقی ملکی، اصغر محمودیان و کیوان صمیمی.
هم‌چنین قابل ذکر است دو تن از زندانیان عقیدتی به نام‌های اسماعیل برزگر و محمد حسن یوسفی پورسیفی از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز به دلیل عدم توجه مسئولین زندان اوین به وضعیتشان دست به اعتصاب غذا زده اند.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.