حسام طوسی

Tuesday, April 20, 2021

موج تازه‌ فشار به مسیحیان با احضار و بازداشت شماری از نوکیشان مسیحی در دزفول

 









موج تازه‌ای از احضار و بازداشت نوکیشان مسیحی در شهرستان دزفول در استان خوزستان آغاز شده است.
گزارش‌های دریافتی حاکیست نوکیش مسیحی «حجت لطفی خلف» روز دوشنبه ۳۰ فروردین در دزفول بازداشت شده است. همزمان با او «اسماعیل نریمان‌پور»، «محمدعلی ترابی» و «علیرضا ورک شاه» نیز احضار و بازداشت شده بودند.
ماموران اداره اطلاعات صبح دوشنبه به منزل آقای لطفی خلف یورش بردند. آنها بعد از تفتیش منزل تلفن همراه و لوازم شخصی وی را ضبط و او را به محلی نامعلوم منتقل کردند.
منابع مطلع به «محبت نیوز» می‌گویند که روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین تعداد دیگری از نوکیشان مسیحی نیز در دزفول به اداره اطلاعات این شهر احضار شده‌اند.
هنوز تعداد دقیق افراد احضار شده مشخص نیست اما به نظر می‌رسد بر شمار افراد بازداشت افزوده خواهد شد.
در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۹ نیز «سارا احمدی» و همسرش «همایون ژاوه» برای اجرای حکم دادگاه به زندان اوین احضار شدند. هر دوی آنها به قید وثیقه ۳۰۰ میلیونی آزاد بودند. خانم احمدی و همسرش متهم به اداره کردن و عضویت در دستجات، شبه دستجات و گروه‌های غیرقانونی از طریق «مسیحیت تبشیری صهیونیستی» با هدف «برهم زدن امنیت ملی» هستند.
در جمهوری اسلامی ایران اعضا و یا مسئولان کلیساهای خانگی عمدتن با اتهاماتی چون «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه اندازی کلیساهای خانگی» مواجه می‌شوند. «اقدام علیه امنیت ملی» اتهامی که به عنوان پوششی شبه قانونی علیه فعالیت‌های عقیدتی استفاده می‌شود و ابزار حقوقی قضات برای صدور احکام سنگین علیه مسیحیان است.

محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.