حسام طوسی

Thursday, April 1, 2021

جولین برِیت‌وِیت نماینده بریتانیا در در مقر سازمان ملل متحد در ژنو از جمهوری اسلامی خواست به ادامه تبعیض و اذیت و آزار علیه نوکیشان مسیحی پایان دهد.

 











جولین برِیت‌وِیت نماینده بریتانیا در مقر اروپایی سازمان ملل متحد، روز سه شنبه، ۱۹ اسفند ماه ۹۹، در نشست بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران، از جمهوری اسلامی خواست به ادامه تبعیض و اذیت و آزار علیه اقلیت‌های دینی به ویژه بهاییان و نوکیشان مسیحی پایان دهد.

به نقل از سازمان ماده ۱۸، وی همچنین گفت که حکومت ایران همچنان حقوق بشر مردمش را نقض می‌کند و مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، اقلیت‌ها، اتباع دو ملیتی و وکلا را مورد هدف قرار می‌دهد.

نماینده بریتانیا همچنین افزود «ما از پیشرفت اندکی که در مورد برابری جنسیتی شده استقبال می‌کنیم ولی خواهان حذف قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و پایان آزار مدافعان حقوق زنان هستیم.»

طبق نوشته رها بحرینی از سازمان عفو بین‌الملل، نمایندگان برخی از کشورها از جمله آلمان، ایرلند، استرالیا، فرانسه، بلژیک و هلند نیز از نقض حقوق بشر در ایران انتقاد کرده و مواردی مانند خشونت علیه زنان، تبعیض علیه اقلیت‌های قومی، دینی و جنسی، ادامه رویه اعدام کودک-مجرمان، و ادامه بازداشت فعالان حقوق بشر و محیط زیست را خاطر نشان کردند.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.