حسام طوسی

Thursday, April 1, 2021

درخواست عفو بین‌الملل برای آزادی فوری «ناصر نورد گل‌تپه» نوکیش مسیحی

 
















ناصر نورد گل‌تپه از نوکیشان مسیحی تنها به دلیل باورهای مذهبی خود ناعادلانه زندانی شده و از سال ۱۳۹۶ در زندان است و باید ۱۰ سال در حبس باشد!

 سازمان عفو بین‌الملل در توییتی خواستار آزادی فوری ناصر نورد گل‌تپه نوکیش مسیحی شده و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته به سرکوب اقلیت‌های مذهبی در ایران پایان دهند.
عفو بین‌الملل اول آوریل (۱۲ فروردین) در توییتی نوشت که ناصر نور گل‌تپه نوکیش مسیحی از دی ماه ۱۳۹۶ دوران محکومیت ۱۰ سال حبس ناعادلانه خود را در زندان سپری می‌کند، وی تنها به دلیل باورهای مذهبی خود ناعادلانه زندانی شده است.
نوکیش مسیحی ناصر نوردگل‌تپه به همراه سه شهروند کشور آذربایجان ۴ تیر ماه ۱۳۹۵ در یک جلسه خصوصی بازداشت شدند. «الدر قربانوف»، ‌«یوسف فرهادوف» و «بهرام نسیبوف» از اعضای کلیسایی به نام «کلمه حیات» در باکو بودند که هر چهار مسیحی بازداشت شده به مدت دو ماه در زندان انفرادی تحت بازجویی قرار گرفتند و سرانجام به «اجتماع و تبانی در فعالیت‌های تبشیری» متهم شدند.
پس از گذشت چهار ماه از حبس، مسیحیان آذربایجانی با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شدند. این سه شهروند آذربایجان پس از آزادی به کشور و نزد خانواده خود بازگشتند اما ناصر نورد گل‌تپه از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست ماشاالله احمدزاده به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی کلیسای خانگی» به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد و حکم دادگاه بدوی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران تایید شد.
ناصر نورد گل‌تپه از دی‌ماه ۹۶ در اوین زندانی است.

درحالیکه به طور عمومی بسیاری از زندانیان در ایام نوروز مرخصی دارند بسیاری از زندانیان عقیدتی و سیاسی از جمله مسیحیان محروم از مرخصی و حتا ملاقات با خانواده هستند. تبعیض علیه زندانیان مسیحی در اوج دوران کرونا نیز تکرار شده بود. وقتی به دستور رئیس قوه قضائیه هزاران زندانی برای کاهش ابتلای آنها به کرونا به مرخصی رفتند با مرخصی برخی از نوکیشان مسیحی موافقت نشد.

«محبت نیوز»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.