حسام طوسی

Friday, April 11, 2014

کیفرخواست دادگاه ارومیه برای مسعود شمس نژاد، وکیل مدافع زندانیان سیاسی کرد

559823_258943644193558_1561998901_n
دادگاه انقلاب اروميه، با صدور کيفرخواست، مسعود شمس نژاد، وکيل پايه يک دادگسترى و استاد سابق دانشگاه پيام نور اروميه را به تبليغ عليه نظام از طريق “مصاحبه با رسانه هاى بيگانه”،”اظهار مطالب غير واقعى” و ” عضويت در احزاب مخالف حکومت”، متهم کرده است.
بنا بر اطلاع “کمپين صلح فعالان در تبعيد”، مسعود شمس نژاد از وکلاى کُرد اورميه که در سال هاى ٨٥ تا ٩٠ از اساتيد دانشگاه پيام نور اين شهر بود، طبق کيفرخواست، داديارى شعبه ٩ دادگاه انقلاب اروميه، در آستانه بازداشت قرار گرفته است.
اين پرونده مسعود شمس نژاد که ارديبهشت ماه سال ٩٢ نيز به مدت ٣٧ روز با اتهامات مشابه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اروميه بازداشت بود، جهت صدور حکم به شعبه اول دادگاه انقلاب اروميه ارسال شده و احتمال صدور حکم سنگين براى وى وجود دارد.
مسعود شمس نژاد که در ارديبهشت ماه سال ٩٢ بمدت ٣٧ روز با اتهاماتى مشابه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اروميه بوده است و کيفرخواست اخير که جهت صدور حکم، به شعبه اول دادگاه انقلاب اروميه، ارسال شده، احتمال صدور حکم سنگين براى وى وجود دارد.
مسعود شمس نژاد که سابقه وکالت برخى از زندانيان سياسى از جمله على احمد سليمان، حبيب افشارى، حسين خضرى و حبيب الله گلپرى را دارد به دليل مواضع حقوقى و دفاع قانونى از موکلانش در چارچوب تعهدات شغلى خود با چنين اتهاماتى روبرو شده است.
مسعود شمس نژاد در سالهاى اخير همواره تحت فشار نيروهاى امنيتى قرار داشته است.
اين وکيل دادگسترى در سال ٨٩ نيز به دليل جمع آورى امضا از عشاير و روحانيون منطقه و به دليل فراخواندن مردم به تجمع در مقابل دادگسترى اروميه در مخالفت با احکام اعدام، براى مدتى تحت نظر قرار گرفت.
وى همچنين از سهامداران و مسئولان موسسه فرهنگى احمد خانى در اروميه بود که سال ۹١ به دستور نهادهاى امنيتى پلمپ شد.
آخرين مورد از فشارها عليه مسعود شمس نژاد، تعليق پروانه وکالت وى، در حين پيگيرى پرونده قتل شيدا حاتمى، دانشجوى کُرد دانشگاه نازلوى اروميه بود.
فعالان در تبعيد

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.