حسام طوسی

Saturday, April 19, 2014

شهادت نامه تنی چند از « زندانیان مسیحی » درباره پنجشنبه سیاه اوین

.
زندانیان عقیدتی و سیاسی بهمراه تنی چند از زندانیان مسیحی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در شهادت نامه ای خطاب به دادستان تهران که به امضای اکثر قریب به اتفاق زندانیان حاضر در بند ۳۵۰ رسیده، به شرح آنچه روز پنج شنبه در این بند گذشت و رفتار بی سابقه ی ماموران امنیتی پرداختند. نام کشیش فرشید فتحی نیز جزو مصدومان این حادثه ذکر شده است.
  این زندانیان با توجه به اینکه ریاست و نظارت بر ضابطان دادگستری از جمله روسا و معاونان زندان و رسیدگی به گزارش وقوع جرم و اقامه دعوی در هر حوزه قضایی بر عهده دادستان است؛ با اعلام و اخبار تخلفات و جرایم صورت گرفته ضمن تقاضای رسیدگی و ثبت آثار و دلایل اثباتی جرم، ارجاع موضوع به پزشکی قانونی و نهایتن مجازات تمامی مسببین این اقدام خلاف قانون، شرع و اخلاق؛ میزان صدمات و جراحات وارده بر زندانیان مذکور را تأیید و گواهی دادند.
به نقل از سایت کلمه نزدیک به میر حسین موسوی، طی دو روز گذشته اخبار متعددی از جزییات حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین و ضرب و شتم و آسیب دیدگی بی سابقه ی زندانیان سیاسی در این بند منتشر شد.
اتفاقی که علیرغم واکنش های وسیع مردم و فعالان سیاسی و مدنی و رسانه ها در همان ساعات اولیه در اقدامی شتاب زده از سوی رییس سازمان زندان های کشور تکذیب شد. پس از این تکذیبیه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی در گفت و گوهایی اعلام کردند که کسانی که این حمله را تکذیب می کنند می توانند با دادن ملاقات به زندانیان سیاسی با خانواده هایشان ادعای خود را ثابت کنند. در خواستی که طبعن از سوی مسئولان پذیرفته نشد.
و حالا ۷۴ زندانی سیاسی که شاهد ماجرا از نزدیک بوده اند با تایید اخبار منتشر شده، به روایت روز پنج شنبه پرداخته و تاکید می کنند که حاضرند در محاکم قضایی ادای شهادت نمایند.
در شهادت نامه این ۷۴ زندانی خطاب به دادستان تهران اسامی برخی از زندانیان مسیحی عبارتند از؛ فرشید فتحی ، ایراهیم فیروزی ، رسول عبداللهی و علیرضا سیدیان  نیز ذکر شده است.
همچنین کشیش « فرشید فتحی» به شهادت هم‌بندان‌شان بر اثر ضرب و شتم ماموران امنیتی و زندانبانان، با مصدومیت و جراحات متعدد همراه بود از جمله کوفتگی و تورم در انگشت شست پای چپ و محدودیت حرکت در مفاصل این ناحیه گزارش شده است.
لازم به ذکر است که در این شهادتنامه، تنها گزارش صدمات جسمانی وارد شده به زندانیان مجروحی آمده است که هم اکنون در بند ۳۵۰ حضور دارند، و طبعن باید اسامی و کیفیت صدمات وارده به زندانیان انتقال یافته به انفرادی را نیز به این فهرست افزود.


بر اساس این گزارش، بنا به «دستور مقام‌های زندان، پزشکان بهداری اوین از هر گونه مداوا بر روی این زندانیان آسیب‌دیده منع شده‌اند تا پزشکان مورد اعتماد نهادهای اطلاعاتی - امنیتی برای مداوای این دو نفر در بهداری زندان اوین حاضر شوند».
 محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.