حسام طوسی

Wednesday, February 11, 2015

۶ زندانی رجایی شهر تحت تدابیر امنیتی برای ملاقات با خانواده خود، به اوین اعزام شدند!

شش زوج زندانی اوین و رجایی شهر
روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، شش زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر(گوهردشت کرج)، برای ملاقات با خانواده زندانی خود در زندان اوین، برای ساعاتی به سالن ملاقات این زندان اعزام شدند.
بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، کامران رحمیان، شهاب دهقان، عادل نعیمی، سارنگ اتحادی برای دیدار با همسران زندان شان (فاران حسامی، شمیس مهاجر، الهام فراهانی و نسیم اشرفی)، رضا اکبری منفرد برای دیدار با خواهر زندانی اش (مریم اکبری منفرد) و شمیم نعیمی برای دیدار با مادر زندانی اش (الهام فراهانی )، تحت تدابیر امنیتی، برای ساعاتی به سالن ملاقات زندان اوین اعزام شدند.
کامران رحیمیان و فاران حسامی یکی از زوج‌های بهایی هستند که دوره محکومیت خود را در زندان رجایی شهر و اوین پشت سر می‌گذارند. این دو در ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۰ به دادگاه انقلاب تهران احضار و پس از معرفی خود در همان مکان بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
شهاب دهقانی و شمیس مهاجر، دیگر زوج زندانی و از شهروندان بهایی زندانی در دو زندان رجایی شهر و اوین هستند. شهاب  در ۲۰ تیر ۹۱ برای تحمل محکومیت ۴ ساله خود در رجایی شهر، و شمیس در تیر سال جاری برای تحمل یکسال حبس در زندان اوین، بازداشت شدند.
عادل نعیمی و الهام فراهانی، زوج دیگر زندانی و  شهروندان  بهائی زندانی در دو زندان رجایی شهر و اوین هستند. عادل تیر ۹۱ به همراه اعضای خانواده و چند تن دیگر از شهروندان بهائی در تهران بازداشت شده بود و مدت زیادی در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود. الهام هم یکی از زندانیان زندان رجایی‌شهر است که در روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۳، همراه شمیم نعیمی (پسر)، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.


سارنگ اتحادی و نسیم اشرفی، دو زوج بهایی و زندانی زندان های رجایی شهر و اوین هستند. سارنگ روز یکشنبه ۲۸ تیر برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری که به اتهام تبلیغ علیه نظام توسط  قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده بود، به زندان رجایی شهر منتقل شد. نسیم پیش از او و در اردیبهشت همان سال برای گذراندن حکم یک سال حبس، راهی زندان اوین شده بود.
رضا اکبری منفرد نیز زندانى ۶٠ ساله زندان رجایی شهر کرج است که به دليل تماس تلفنى اعضاى خانواده اش از کمپ ليبرتى با وى، به پنج سال و شش ماه حبس تعزيرى محکوم شده است. رضا اکبرى منفرد متولد ١٣٣٣، خباز بازنشسته، داراى سه فرزند و دو نوه، پس از حدود هشت ماه بازداشت در بندهاى انفرادى ٢۴٠ و ٢٠۹ زندان اوين، و پس از انتقال به بند ٣۵٠ اين زندان، در دادگاهى ١۵ دقيقه اى در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب، بدون داشتن وکيل و بدون تفهيم اتهام و فرصت دفاع، محاکمه شده است. او سابقه چندين بازداشت در دهه ۶٠ را نیز در پرونده دارد. مریم اکبری منفرد نیز که سه فرزند خردسال دارد دهم دی‌ ۸۸ ، طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد. او به اتهام محاربه به ۱۵ سال حبس محکوم شده و صلواتی، قاضی شعبه‌ ۱۵، زمان ابلاغ حکم به این زندانی سیاسی گفته که این حکم با «رعایت رافت اسلامی صادر شده است.» !
شمیم نعیمی نیز شهروند بهایی و زندانی رجایی شهر کرج می باشد که به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است. شمیم ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، بازداشت شد. او برای ملاقات مادرش الهام فراهانی(همسر عادل نعیمی) به زندان اوین اعزام شد که به همراه وی بازداشت شده بود.
منبع:فعالان در تبعید

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.