حسام طوسی

Tuesday, February 1, 2022

بازداشت و بی‌خبری از وضعیت دو «نوکیش مسیحی» در فولاد شهر اصفهان

 


دو تن از نوکیشان مسیحی که در حین برگزاری مراسم جشن میلاد مسیح ( کریسمس ) در یک کلیسای خانگی در فولادشهر اصفهان بازداشت شدند ، با گذشت یک ماه هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت و محل نگهداری آنان در دست نیست.

 گزارش‌ها از ایران حاکیست دو نوکیش مسیحی به نام‌های «منصور مردانی خراجی» و «محمود مردانی خراجی» روز چهارشنبه اول دی ماه ۱۴۰۰ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۱) در یورش ماموران امنیتی به یک کلیسا خانگی در فولادشهر اصفهان بازداشت شده‌اند.
یک منبع آگاه به «محبت نیوز» گفت؛ “در این کلیسا حدود ۱۰ ایماندار مسیحی در مراسم زادروز عیسی مسیح دور هم جمع شده بودند که با یورش نیروهای سازمان اطلاعات سپاه که از پیش محل را زیر نظر گرفته بودند، مواجه شدند.
گفته شده دقایقی بعد از شروع مراسم دعا و نیایش مأموران وارد محل شدند و اجازه خروج را به هیچکس ندادند. ماموران امنیتی که لباس شخصی بر تن داشتند پس از بازرسی بدنی حاضرین، تلفن‌های همراه آنها را ضبط و توقیف کردند. سپس اسم و مشخصات تمام افراد را ثبت کرده و شروع به بازجویی از آنها کردند.
مأموران اطلاعاتی دو نفر از خادمان این کلیسای خانگی را که دو برادر بودند، بازداشت و بقیه افراد را آزاد کردند اما تلفن‌های همه اعضای کلیسا را ضبط کرده و با خود بردند.

شغل این دو نفر «گچ‌کاری ساختمان» است و زحمتکشانی هستند که در اصفهان و حومه آن کار می‌کردند.
با گذشت حدود یک ماه از این ماجرا هنوز اطلاعی از سلامت و محل نگهداری این دو برادر بازداشتی در دست نیست و مسئولان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به خانواده‌های آنها که پیگیر وضعیت عزیزان‌شان هستند پاسخ روشنی نمی‌دهند. از زمان بازداشت گه بیش از یک ماه می گذرد تا کنون هیچ تماسی از سوی هیچکدام از آنها با خانواده‌شان صورت نگرفته که باعث نگرانی شدید آنها شده است. سایر نوکیشان مسیحی که نیز در آن جلسه کلیسای خانگی حضور داشتند نگران‌اند که مأموران سراغ آنها بروند.

منبع:محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.