حسام طوسی

Wednesday, November 3, 2021

ضدیت اسلام با دمکراسی و نقص فاحش حقوق زنان

 

امروز 3 نوامبر برابر با روز زنان خانه دار میباشد که متاسفانه در جامع اسلام زده جمهوری اسلامی ایران با این تفکر اشتباه که زنان خانه دار بجز فرزند آوری و همسر داری و شستن و تمیز کاری، کار دیگری نمیتوانند انجام دهند با توجه به آیات و شرع اسلام حقوق انسانی انها را پایمال کرده .




برای روشن شدن دقیق بیان نویسنده به سوره نساء که از خود کتاب محمد میباشد اشاره میکنم.

 قرآن، سوره النساء (4) آیه 34

 الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا.

 مردان، از آن جهت که خدا بعضی را بر بعضی برتری داده است. و از آن جهت که از مال خود نفقه میدهند، بر زنان تسلط دارند. پس زنان شایسته، فرمانبردارند و در غیبت شوی عفیفند و فرمان خدای را نگاه میدارند. و آن زنان را که از نافرمانیشان بیم دارید، اندرز دهید و از خوابگاهشان دوری کنید و بزنیدشان. اگر فرمانبرداری کردند، از آن پس دیگر راه بیداد پیش مگیرید. و خدا بلند پایه و بزرگ است.

 

با تعامل به آیه بالا مینگریم که مردان برتر از زنان میباشند که دلیل برتری مردان به زنان را برتری ذاتی آنها میدانند که خداوند به آنها داده است با توجه به فقه و شریعت اسلام.

از دیگر دلیل این برتری از نظر شریعت اسلام آن است که مردان به زنان نفقه (پول) میدهند که همین رابطه زن و مرد، رابطه ای نابرابر است که به رابطه بین فرمانده و فرمانبردار تشبیه شده است و زنان مجبورند از مردان فرمانبرداری کنند که اگر گوش ندهند مردان می توانند زنان را تنبیه کنند با کتک زدن طبق قوانین ضد بشری برگرفته از شریعت اسلام که همین امرتضاد با اصل 5 ام اعلامیه جهانشمول حقوق بشر سازمان ملل متحد است. همچنین ماده 11 ام اعلامیه جهانشمول حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام میدارد که هیچکس را نمیتوان بدون حضور در دادگاه دارای صلاحیت محکوم و مجازات کرد، لذا تصمیم گیری خودسرانه در مورد زن و تنبیه فیزیکی او از طرف مرد کاملا محکوم است.

 نویسنده با بیان اینکه این دین ضد بشری از ریشه مشکل داشته تلنگری به افرادی که خود را روشنگر دینی اسلامی خوانده ضده و توصیه اکید میکند که دست از ممعاشات با رژیم اسلامی کشیده و به جای پایمال کردن حقوق نیمی از شهروندان در دفاع ازحقوق آنان باشند زیرا زنان اسیر قادر نخواهند بود انسانهای آگاه و آزادی خواهی پرورش دهند.

 

روز جهانی زنان خانه دار گرامی باد

حسام عطارزاده 



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.