حسام طوسی

Tuesday, December 13, 2016

دادگاه انقلاب، باغ شارون را به اتهام جاسوسی مسیحیان بشارتی مصادره کرد



دادگاه انقلاب اسلامی در ایران باغ شارون متعلق به کلیسای جماعت ربانی را به اتهام ارتباط گردانندگان کلیسا با سازمان جاسوسی آمریکا و نفوذ در ایران مصادره کرده است !

باغ شارون – محل اردوگاه نوجوانان و جوانان کلیساهای جماعت ربانی ایران
شعبه سوم دادگاه انقلاب تهران، در حکمی که ۱۳ تیر ماه سال گذشته صادر و در مرداد ماه سالجاری (۱۳۹۵) به تأیید رسید، شورای کلیساهای جماعت ربانی ایران را به ارتباط با «سازمان جاسوسی سیا» متهم و دستور مصادره یک باغ متعلق به این شورا را به نفع ستاد اجرائی فرمان امام صادر کرده است.
به نقل از تارنمای«ماده ۱۸» در حکم صادره آمده، «شورای مذکور یکی از شاخه‌های کلیسای فیلادلفیای آمریکا بوده که با بودجه آمریکا و به وسیله سازمان جاسوسی سیا برای نفوذ در کشورهای جهان اسلامی بخصوص ایران تشکیل و به فعالیت‌های تبشیری اقدام می‌نماید».
حتی مشخص نیست دادگاه این پرونده چه زمانی تشکیل شده و وکیل کلیسای جماعت ربانی برای دفاع از اموال متعلق به این کلیسا چه کسی بوده است؟

مصادره املاک کلیسا ادامه روندی است که به اعتقاد منصور برجی، سخنگوی کمیته ماده ۱۸،«حذف تدریجی مسیحیان پروتستان و بشارتی را از صحنه اجتماعی ایران هدف قرار داده است.»

کلیسای جماعت ربانی مرکز – تهران
کشیش برجی ، هدف از این فشارها بر کلیساهای پروتستان در ایران را «غیرقانونی قلمداد کردن و فرقه‌ای شمردن مسیحیانی تبشیری» دانست که «با بیش از ۶۳۰ میلیون پیرو در سراسر جهان، یکی از گرایش‌های عمده و پذیرفته شده مسیحی است».
این فعال حقوق مسیحیان ایرانی، ضمن نگرانی از حکم صادره افزود:
«مسئله مهم فقط مصادره یک ملک توسط یک نهاد حکومتی نیست، بلکه نگرانی اصلی از پیامدهای نگران کنندهٔ اتهام وارده برای همه رهبران و اعضای باقیمانده این کلیساست که نه تنها تهدیدی علیه آنها بلکه در بُعدی وسیع‌تر تهدیدی برای آزادی دینی در ایران خواهد بود.»
واکنش‌ها به مصادره باغ شارون
در واکنش به اتهام وارده توسط دادگاه انقلاب به کلیساهای جماعت ربانی ایران، دکتر جرج وود، ناظر جهانی این شاخه از مسیحیان پروتستان، طی بیانیه‌ای اظهار کرده: «ما [به نمایندگی از] ۶۸، میلیون پیروان کلیسای جماعت ربانی در دنیا ضمن ابراز نگرانی خود از مصادره اخیر باغ و ملک کلیسایی متعلق به شورای کلیساهای جماعت ربانی، خواستار بازگرداندن آن به مالکان قانونی آن هستیم.»

محبت‌نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.