حسام طوسی

Wednesday, October 22, 2014

تجمع علیه اسیدپاشی در تهران و اصفهان


گروهی از مردم امروز در تهران و اصفهان علیه اسیدپاشی دست به تظاهرات زدند و با شعار «شهر امن حق زنان است»، خواهان تسریع در شناسایی عوامل پشت پرده این اسیدپاشی ها شدند. در همین حال معاون استانداری اصفهان - جایی که اسیدپاشی های اخیر روی داده است - گفت: «مردم به شایعات اسیدپاشی» توجه نکنند.

به گزارش ایلنا، حدود ۱۰۰ مرد و زن صبح امروز در اعتراض به روند اسیدپاشی‌های صورت گرفته، عدم رسیدگی به این موضوع، خلاء قوانین حقوقی و ترس از ناامنی در این راستا مقابل در شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «شهر امن حق زنان است»، «تسریع در شناسایی عوامل پشت پرده»، «سکوت معنادار نمایندگان زن» اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند.
همچنین در این تجمع ۳ زن که در گذشته مورد اسیدپاشی قرار گرفته بودند نیز حضور داشتند.
یکی از از آنان که از طرف شوهرش مورد اسید پاشی قرار گرفته بود در مورد علت حضورش در این تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: هربار که اسیدپاشی رخ می‌دهد حادثه‌ای که برای من رخ داده دوباره تداعی می‌شود و همواره و هر روز ترس از عدم امنیت ما زنان بیشتر می‌شود. ما احساس می‌کنیم که اسیدپاشی زنجیره‌ای شود.
گفتنی است در میان این افراد زنان چادری و محجبه نیز حضور داشتند.



 
بنابر گزارش دریافتی اخبار شماری از فعالان و شهروندان اصفهانی نیز در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند.
تجمع کنندگان در این تظاهرات شعار می دادند: نیروی انتظامی، چشمای خواهرم کو؟، روحانی روحانی ما امنیت نداریم؛ اصفهان شهر ماست، امنیت حق ماست؛ ای خواهر قربانی، درقلب ما می‌مانی؛ اسیدپاش مزدوره، امنیت از ما دوره؛ ای دختر ایرانی، حمایتت می‌کنیم؛ حجاب به زور نمی‌شه، ایران عراق نمی‌شه؛ این سکوت، حمایت از داعش است؛ زاینده‌رود خشک شده، اسیدپاشی مد شده؛ امنیت، آزادی، حق مسلم ماست؛ وزیر اطلاعات، خجالت خجالت؛ سهیلای بی‌گناه، حمایتت می‌کنیم؛ ای کم‌تر از داعشی، اسید به ما می‌پاشی؛ پلیس سیب‌زمینی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم؛ ننگ ماست ننگ ماست، مجلس شورای ما؛ با حجاب بی حجاب، اسیدپاشی نمی‌خوایم؛ صدا سیما بی غیرت، حمایت حمایت؛ دادستان حیا کن، صندلیتو رها کن؛ 


معاون استاندار اصفهان: مردم به شایعات اسیدپاشی توجه نکنند!
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: در چند روز گذشته رسانه‌های خارجی موضوع اسیدپاشی در اصفهان را بسیار بزرگ جلوه داده‌اند و مردم نباید به خبرهای این رسانه‌ها توجه کنند.
رسول یاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان این‌که تنها همان چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده و موارد ذکر شده دیگر کاملاً شایعه است، اظهار کرد: مردم نباید به هیچ وجه در موضوع اسیدپاشی به رسانه‌های خارجی توجه کنند، چرا که این رسانه‌ها مسأله را بسیار بزرگ‌نمایی کرده‌اند.
وی افزود: البته قبول دارم که باید به مردم اطلاع رسانی صحیح شود تا شهر را از جو التهاب خارج کرد. تاکنون در این خصوص چهار نفر متهم دستگیر شده‌اند که تحقیقات از آنها هم‌چنان ادامه دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان درخصوص تجمع امروز مردم اصفهان در مقابل دادگستری استان، تصریح کرد: مردم باید اجازه دهند که تحقیقات از مسیر قانونی آن طی شود. حضور مردم و تجمع باعث التهاب بیشتر در جامعه خواهد شد و مشکلی را رفع نمی‌کند، بلکه تنها گرفتاری برای دیگران ایجاد می‌شود و در استان ترافیک به وجود می‌آید.
ریاحی اضافه کرد: مردم به مسوولان اعتماد کامل داشته باشند و اطمینان می‌دهم که موضوع اسیدپاشی در اصفهان آن‌قدر بزرگ نیست که آن را بزرگ جلوه داده‌اند. مردم باید بدانند که این چهار مورد اسیدپاشی تنها کار یک نفر بوده است، بنابراین مردم باید تحمل داشته باشند تا این فرد جنایتکار دستگیر شود.


منبع: اخبار روز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.