Hesam Attarzadeh

Friday, April 11, 2014

کیفرخواست دادگاه ارومیه برای مسعود شمس نژاد، وکیل مدافع زندانیان سیاسی کرد

559823_258943644193558_1561998901_n
دادگاه انقلاب اروميه، با صدور کيفرخواست، مسعود شمس نژاد، وکيل پايه يک دادگسترى و استاد سابق دانشگاه پيام نور اروميه را به تبليغ عليه نظام از طريق “مصاحبه با رسانه هاى بيگانه”،”اظهار مطالب غير واقعى” و ” عضويت در احزاب مخالف حکومت”، متهم کرده است.
بنا بر اطلاع “کمپين صلح فعالان در تبعيد”، مسعود شمس نژاد از وکلاى کُرد اورميه که در سال هاى ٨٥ تا ٩٠ از اساتيد دانشگاه پيام نور اين شهر بود، طبق کيفرخواست، داديارى شعبه ٩ دادگاه انقلاب اروميه، در آستانه بازداشت قرار گرفته است.
اين پرونده مسعود شمس نژاد که ارديبهشت ماه سال ٩٢ نيز به مدت ٣٧ روز با اتهامات مشابه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اروميه بازداشت بود، جهت صدور حکم به شعبه اول دادگاه انقلاب اروميه ارسال شده و احتمال صدور حکم سنگين براى وى وجود دارد.
مسعود شمس نژاد که در ارديبهشت ماه سال ٩٢ بمدت ٣٧ روز با اتهاماتى مشابه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اروميه بوده است و کيفرخواست اخير که جهت صدور حکم، به شعبه اول دادگاه انقلاب اروميه، ارسال شده، احتمال صدور حکم سنگين براى وى وجود دارد.
مسعود شمس نژاد که سابقه وکالت برخى از زندانيان سياسى از جمله على احمد سليمان، حبيب افشارى، حسين خضرى و حبيب الله گلپرى را دارد به دليل مواضع حقوقى و دفاع قانونى از موکلانش در چارچوب تعهدات شغلى خود با چنين اتهاماتى روبرو شده است.
مسعود شمس نژاد در سالهاى اخير همواره تحت فشار نيروهاى امنيتى قرار داشته است.
اين وکيل دادگسترى در سال ٨٩ نيز به دليل جمع آورى امضا از عشاير و روحانيون منطقه و به دليل فراخواندن مردم به تجمع در مقابل دادگسترى اروميه در مخالفت با احکام اعدام، براى مدتى تحت نظر قرار گرفت.
وى همچنين از سهامداران و مسئولان موسسه فرهنگى احمد خانى در اروميه بود که سال ۹١ به دستور نهادهاى امنيتى پلمپ شد.
آخرين مورد از فشارها عليه مسعود شمس نژاد، تعليق پروانه وکالت وى، در حين پيگيرى پرونده قتل شيدا حاتمى، دانشجوى کُرد دانشگاه نازلوى اروميه بود.
فعالان در تبعيد

یک شهروند بهایی دیگر از دانشگاه اخراج شد


 مازیار ملاکی شهروند بهایی و دانشجوی رشته ساخت و تولید ماشین افزار از دانشگاه بیرجند اخراج شد.
 مازیار ملاکی شهروند بیرجندی بهایی و دانشجوی رشته ساخت و تولید ماشین افزار از سوی حراست دانشگاه احضار و از وی خواسته شد تا نامه‌هایی مبنی بر عدم شرکت در جلسات مذهبی بهاییان و پیروی نکردن از مرکز بهاییان «بیت العدل» را امضاء کند.
پس از امتناع این شهروند بهایی از امضاء تعهد نامه‌ها مسئولان حراست دانشگاه به مازیار ملاکی اطلاع دادند که تا اطلاع ثانوی از دانشگاه اخراج شده است و تصمیم نهایی به وی ابلاغ خواهد شد.
 هرانا

بلاتکلیفی مهدی پوربیرام در زندان اهر


مهدی پوربیرام که از بهمن ماه سال گذشته بازداشت شد، همچنان در زندان اهر در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برد.
 مهدی پوربیرام استاد دانشگاه و فعال حقوق بشر و عضو هیت علمی دانشگاه آزاد کلیبر که در تاریخ ۴ بهمن ماه سال گذشته در شهرستان کلیبر آذربایجان شرقی بازداشت شد هم اکنون در وضعیت بلاتکلیف در زندان اهر نگهداری می‌شود.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «مهدی پوربیرام مدت ۱۰ روز را در اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه مورد بازجویی قرار گرفت و سپس به زندان اهر منتقل شد.»
از اتهامات منتسب شده به این فعال حقوق بشر آذری تاکنون اطلاع دقیقی بدست نیامده است.
 هرانا

ضرب و جرح دانشجویان خوابگاه شهید امینیان دانشگاه نوشیروانی بابل

Babol Noshirvani University of Technology
بنابرگزارش دانشجویان نوشیروانی بابل، تعدادی از دانشجویان خوابگاه «شهید امینیان» این دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
بنابر این گزارش، دانشجویان از سوی عده ای ناشناس و با هماهنگی قاسم اردشیر رئیس انتظامات دانشگاه نوشیروانی بابل مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند که منجر به جراحت و خونریزی تعدادی از دانشجویان شده است. این اقدام در حین برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم منتخب دانشگاه و تیمی از نزدیکان رئیس انتظامات دانشگاه صورت گرفته است.
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل این رویداد را پیگیری کرده اما به گفته یکی از دانشجویان، حراست دانشگاه با تهدید دانشجویان مانع از پیگیری مساله شده است.
مجموعه این رویدادها خشم دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل را در پی داشته است، در حالیکه دانشجویان خواستار برخورد با رییس حراست، رئیس انتظامات و مسئولین خوابگاه دانشگاه نوشیروانی بابل هستند.

چهار ماه محرومیت از ملاقات حضوری و جلوگیری از انتقال مریم شفیع پور به بیمارستان


ماههاست که خانواده مریم شفیع ‏پور از مسولان زندان تقاضا انتقال کرده‏اند تا برای درمان حاصل از زندان وی را به بیمارستان منتقل شود اما به دلایل نا مشخص تا کنون با انتقال او موافقت نشده است. همچنین چهار ما است که خانواده وی به دلیل اطلاع رسانی و مصاحبه از حق ملاقات حضوری محروم شده‏ اند.
یک مبنع نزدیک به خانواده مریم شفیع پور، نسبت به وضعیت این دانشجوی زندانی به کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «خانواده مریم او را در روزهای تعطیلات عید به صورت کابینی ملاقات کرده اند. او همچنان ناراحتی قلبی، معده و دندان درد دارد و علیرغم پیگیری های خانواده اش برای انتقال او به پزشک هنوز با این امر موافقت نشده است. مریم قبل از زندان بیماری قلبی و معده نداشت و این مشکلات حاصل دوران بازجویی او است.»
این منبع مطلع در خصوص دلایلی مخالفت انتقال مریم شفیع پور به بیمارستان گفت: «آقای خدابخشی، معاون دادستان تهران که به امور زندانیان رسیدگی می کند ادبیاتش معمولا به این شکل است که می گوید “من صلاح نمی دانم یا من تشخیص دادم که این اتفاق نیفتد.” دلیل مشخصی را ارائه نمی کنند. به خانواده مریم چندین بار گفتند که برگه پذیرش از پزشک متخصصش بیاورند آنها هم چندین بار پرونده پزشکی و نامه دکتر را به دادسرای اوین بردند و همچنین برای مریم وقت دکتر گرفتند اما باز هم اجازه ندادند.»
مریم شفیع پور، فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال ۱۳۸۸ در پنجم مرداد ماه ۱۳۹۲ بازداشت شد. او ۶۷ روز در انفرادی بود و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر می برد. او در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات ” تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و داشتن ماهواره در خانه” به هفت سال حبس محکوم شد. پرونده او اکنون در مرحله تجدید نظر است.
این منبع در ادامه با اعتراض به اینکه این زندانی چهار ماه از حق ملاقات حضوری برخوردار نبوده است گفت: «آخرین باری که خانواده اش برای ملاقات حضوری پیگیری کردند آقای خدابخشی، معاون دادستان به آنها گفت که به دلیل اطلاع رسانی و مصاحبه هایشان با رسانه ها به آنها اجازه ملاقات حضوری داده نمی شود.»
وی همچنین در خصوص وضعیت پرونده او نیز گفت: « وکیل مریم قبل از صدور حکم دادگاه بدوی می گفت چون در پرونده او هیچ سند و مدرکی نیست او زود آزاد می شود اما بعد از اینکه دادگاه بدوی برای او هفت سال حبس صادر کرد، متوجه شدیم که هیچ چیز در این پرونده قابل پیش بینی نیست.»
این منبع افزود: «آقای علیزاده طباطبایی، وکیل مریم در فرم دادخواست برای تجدید نظر نوشته است که هیچ مدرکی دال بر اتهامات موکلش در پرونده او وجود ندارد و حکم صادره از سوی دادگاه بدوی مغرضانه است. بهرحال وکیل و خانواده اش اکنون فقط امیدوار به شکستن حکم در دادگاه تجدید نظر هستند و چاره دیگری جز انتظار ندارند.»
منبع:‌ کمپین حقوق بشر در ایران

نشست عفو بین الملل نروژ در همبستگی با مجید توکلی: نگاهی به نقض حقوق بشر در ایران

دفتر سازمان عفوبین الملل در نروژ هفته گذشته جلسه ای با موضوع «درباره ایران» و با عنوان «در همبستگی با برنده جایزه صلح دانشجویی در سال ۲۰۱۳: مجید توکلی» برگزار کرد.
به گزارش دانشجونیوز، در این جلسه ضمن پخش پوسترهایی از مجید توکلی، سابقه فعالیت ها و بازداشت های وی به حاضرین توضیح داده شد. از مجید توکلی به عنوان «عضو انجمن اسلامی دانشجویان» یاد شد که در دسامبر ۲۰۰۹ پس از «انتقاد از رژیم ایران» دستگیر شد. عفو بین الملل در معرفی مجید توکلی نوشت: «وی در یک تجمع مسالمت آمیز به مناسبت روز دانشجو در ایران بازداشت شد. تجمعی که یکی از چند تظاهراتی بود که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در آن سال اتفاق افتاد. سازمان او را یک زندانی عقیدتی در نظر میگیرد که صرفا به خاطر سخنرانی خود بازداشت شده است.»
این جلسه با سخنرانی محمود امیری مقدم، مسول سازمان حقوق بشر ایران، درباره «روش هایی که دیکتاتوری ایران به مردم احساس ناتوانی می دهد» ادامه یافت. وی در این جلسه پرسشی مطرح کرد که چه گونه تعداد کمی از رهبران سرکوبگر میتوانند یک کشور با جمعیت ۷۹ ملیون نفر را کنترل کنند؟ «پاسخ ترس است». امیری مقدم برای مثال از اعدام ۲ پسر در ملا عام به خاطره دزدیدن ۲۵ دلار یاد کرد. وی افزود: «اعدام یک راه موثر است برای مقامات ایران برای ایجاد ترس و این که نشان دهند که تصمیم گیرنده کیست».
نشست همبستگی با مجید توکلی در عفو بین الملل نروژ
نشست همبستگی با مجید توکلی در عفو بین الملل نروژ
وی با اشاره به افزایش چشم گیر اعدام در ایران طی سال گذشته گفت: «در ایران اینها اعدام ها با شکنجه همراه است. در طول اعدام قربانیان را حلق آویز میکنند تا به آهستگی خفه شوند. در این روش مرگ قربانیان تا ۱۲ تا ۱۷ دقیقه پس از حلق آویز کردن تایید نمیشود. وی همچنین خاطر نشان کرد ضعیفترین گروه در جامعه ایران آنهایی هستند که به مرگ محکوم میشوند، از جمله این افراد در ایران، افغانها هستند. مقدار زیادی مواد مخدر از افغانستان به ایران قاچاق میشود و افغان های فقیر اغلب در آن نقش دارند.
در ایران حمل ۳۰ گرم مواد مخدر میتواند مجازات اعدام به همراه داشته باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که افراد زیر سن قانونی محکوم شده و تا سن ۱۸سالگی در زندان نگهداری و سپس اعدام میشوند.
بدین ترتیب، ضعیف‌ترین گروه‌های جامعه، قربانیان سیاست اعدام و ایجاد ارعاب می‌‌باشند. زیرا اعدام این افراد هزینه سیاسی بالایی ندارد، ولی‌ در عین حال تاثیرش که همانا ناتوان جلوه دادن مردم و قدرتمند جلوه دادن حاکمان است، سر جایش باقی‌ خواهد ماند.
در چنین شرایطی، تاثیر سخنان مجید توکلی و واکنش شدید حکومت به این سخنان قابل درک تر است. حکومتی که روزانه به مردم یاد آور میشود که “قدرت گرفتن حیات هر کسی‌ را دارد”، و در مقابلش یک جوان ۲۳ ساله در قلب پایتخت رهبر نظام را به چالش می‌کشد، و پیامش توانمند بودن مردم و ناتوانی‌ حاکمان است که بدون سرکوب و زندان و اعدام قادر به ادامه بقای خود نیستند.

حمله وقیحانه اوباش حکومتی به ایرانشناس آمریکايی

امام جمعه رژیم در اصفهان گفته اجازه نخواهیم داد ریچارد فرای که یک زباله غربی است در این شهر دفن شود.
گزارش کمیته بین المللی نجات پاسارگاد: امروز جمعه، یازدهم آوریل، برخی از طرفدان حکومت اسلامی در اصفهان در تظاهراتی خصمانه به دفن احتمالی ریچارد فرای در کنار زاینده رود، اعتراض کردند. آن ها که به وسیله نشریات دولتی «جوانان انقلابی» خوانده می شدند، با شعارهایی چون « خاک اصفهان مدفن جاسوس سیا نیست» می گفتند که تا جان دارند اجازه نمی دهند که ریچارد فرای در اصفهان دفن شود.
این افراد همزمان دیوارهای آرامگاه پوپ تاریخ شناس نامدار و پژوهشگر دیگر تاریخ ایران را با کلماتی زشت و شعارهایی چون «این بنای آمریکایی تخریب باید گردد» آلوده کردند.
ریچارد فرای باستانشناس و پژوهشگر برجسته، که عمده کارش در ارتباط با تاریخ دوران باستان ایران است، وصیت کرده بود که همچون پوپ، در ایران و در کنار زاینده رود دفن شود.
همزمان با این اقدام افراد فرهنگ ستیز، بیشتر نشریات دولتی نیز با کلماتی زشت دو تاریخ شناس آمریکایی علاقمند به ایران را مورد حمله قرار دادند و اعلام کردند که جای این نوع افراد در ایران نیست.

قابل ذکر است که امروز ده ها ایمیل و تلفن از کوشندگان میراث فرهنگی اصفهان و جوانان علاقمند به فرهنگ ایران برای سایت کمیته نجات آمده که این عمل را مرتبط با خواست خود و اکثریت مردم اصفهان و ایران ندانسته و تعداد کم این افراد نشان می دهد که تنها مربوط به بخش کوچکی از افراد متعصب وابسته به حکومت است. آن ها همچنین می گویند که علاقمندان به فرهنگ ایران اجازه تظاهرات ندارند.

محمود فضلی در زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده است


 محمود فضلی فعال سر‌شناس آذربایجانی و از رهبران زندانی یئنی گاموح در اعتراض به ممانعت از ارائه لایحه اعتراضیه‌اش به دادگاه از ۶ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود فضلی آخرین بار در اعتراضات به خشک شدن دریاچه ارومیه و در پرونده مربوط به بازداشت شدگان قوم تپه بازداشت شد.
وی از روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه در اعتراض به اینکه مسئولین زندان مرکزی تبریز لایحه اعتراضیه وی خطاب به دیوان عالی کشور را به خانواده‌اش تحویل نمی‌دهد دست به اعتصاب غذا زده است.
یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «قاضی ناظر بر زندان به بهانه اینکه لحن نامه خوب نیست از مهر زدن و تحویل لایحه اعتراضیه محمود فضلی به همسرش ممانعت کرده است.»
وی در ادامه بیان داشت: «روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین زمانی که آقای فضلی نسبت به این موضوع اعتراض می‌کند وی را از بند ۱۲ به بند ۷ مخدره انتقال می‌دهند که از شرایط بسیار غیر بهداشتی و خطرناکی برخوردار است.»
مهندس محمود فضلی، عضو کمیته مرکزی تشکیلات یئنی گاموح در تبریز به همراه دکتر لطیف حسنی دبیرکل تشکیلات و سایر اعضای کمیته مرکزی یئنی گاموح، مهندس شهرام رادمهر، بهبود قلیزاده و آیت مهرعلی بگلو در اوایل دی ماه ۹۱ توسط ماموران امنیتی دستگیر و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شدند.
در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۲ پورباقر قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز این فعالین سیاسی آذربایجان را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی، و تبلیغ علیه نظام به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

Wednesday, April 9, 2014

امتناع وحید اصغری از شرکت در جلسه دادگاه


وحید اصغری وبلاگ نویس زندانی در زندان اوین که از ۶ سال پیش بصورت بلاتکلیف در حبس بسر می‌برد از حضور در جلسه دادگاه خوداری کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید اصغری دانشجوی انفورماتیک دانشگاه بنگلور هند در تاریخ ۱۹ اردی‌بهشت ماه ۱۳۸۷ به هنگام خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد.
وی بدلیل اینکه دادرسی خود در دادگاه انقلاب را عادلانه نمی‌دانست و همچنین بدلیل شکنجه‌ای که در دوران بازداشت بر وی اعمال شده بود ۵ بار از رفتن به جلسه دادگاه امتناع می‌کند که آخرین جلسه دادگاه وی روز ۱۹ فروردین ماه سال‌جاری بدون حضور متهم برگزار شد و قاضی با وجود حضور وکیل متهم حاضر به صدور حکم نشد.
وحید اصغری به اتهام تبلیغ علیه نظام و راه اندازی سایت‌های ضد دین و مخالف نظام پس از نزدیک به ۲ سال بازداشت در بند‌های ۲- الف و ۲۴۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در سالهای ۹۰ و ۹۱ دو مرتبه به اعدام محکوم شد که هر دوبار این حکم از سوی شعبه ۶ دیوان عالی کشور نقض شد.

بی‌خبری از وضعیت نیکا خلوصی، زندانی بهایی


 – از محل نگهداری نیکا خلوصی شهروند بهایی با وجود گذشت ۱۰ روز هیچ اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت بیش از ده روز از بازداشت نیکا خلوصی شهروند بهایی ساکن مشهد در شهر بابلسر از محل نگهداری این شهروند بهایی هیچ اطلاعی دردست نیست.
یکی از نزدیکان این فرد بهایی در این رابطه به هرانا گفت: «در روز یک شنبه ۱۰ فروردین ماه ماموران امنیتی بابلسر با حکم جلب سیار به منزل یکی از خویشان نیکا خلوصی در بابلسر رفته و نامبرده را که در کنار خانواده‌اش در مسافرت نوروزی بوده است را جهت اجرای حکم بازداشت می‌کنند. ماموران با آنکه فقط حکم جلب نیکا را داشته‌اند ولی منزل خویشاوند او را هم بازرسی می‌کنند و لپ تاب و تعدادی از کتب مربوط به آیین بهایی را هم ضبط می‌کنند. ابتدا نیکا را به زندان ساری برده تا با هواپیما به مشهد اعزام کنند اما پس از یک روز تحت این عنوان که پرواز کنسل شده وی را به بند عمومی زندان بابل منتقل می‌کنند و به خانواده‌اش می‌گویند که بعد از تعطیلات به مشهد اعزام می‌شود. در طی این روز‌ها نیکا هر روز با خانواده‌اش تلفنی گفتگو داشته است اما ناگهان از روز شنبه ۱۶ فروردین هیچ خبری از نیکا نمی‌رسد و مسئولین هم پاسخی نمی‌دهند… پس از دو روز نیکا در تماس تلفنی کوتاهی به خانواده‌اش اطلاع می‌دهد که مدت دو روز است که در سلول انفرادی در ساری نگهداری می‌شود. پس از این، در روز سه شنبه یک خانم نا‌شناس با یکی از اعضای خانواده نیکا تماس تلفنی می‌گیرد و فقط می‌گوید نیکا در مشهد است.»
این فرد مطلع در دنباله اظهارات خود می‌گوید: «با توجه به اینکه نوا خلوصی، خواهر نیکا در زندان مشهد است و هیچ اطلاعی از نیکا ندارد و از طرف دیگر، نیکا خلوصی ده روز پیش جهت اجرای حکم بازداشت شده، مشخص نیست چرا تاکنون به زندان مشهد برده نشده است و مسئولین هم از وضعیت وی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.»
وی در دنباله سخنان می‌گوید: «با توجه به اینکه نیکا خلوصی ساکن مشهد و حکم حبس او را هم دادگاه انقلاب مشهد صادر نموده، نگهداشتن وی پس از بازداشت جهت اجرای حکم در شهری دیگر از منظر قانونی خلاف می‌باشد همچنین پرونده نیکا خلوصی بسته شده و او دارای حکم می‌باشد لذا نگهداری او در سلول انفرادی که در دوران بازجویی اعمال می‌شود، غیر قانونی محسوب می‌شود.»
لازم به ذکر است که نیکا خلوصی دارای محکومیت شش سال حبس تعزیری می‌باشد همچنین نوا خلوصی (خواهر) هم دارای محکومیت ۴ سال و ۶ ماه حبس می‌باشد که نامبرده نیز در تاریخ ۱۰ فروردین ماه در مشهد بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده است.

بلاتکلیفی ۴ ساله یک زندانی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان


 – عمادالدین ملازیی زندانی بلوچ زندان مرکزی زاهدان از چهار سال پیش بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد و از شرایط جسمی نامساعدی رنج می‌برد.
 عمادالدین ملازیی زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان اسفند ماه سال ۸۸ از روستای محل سکونت خود «انزاء» واقع در شهرستان سرباز توسط ماموران امنیتی بازداشت شد در طی مدت بازداشت خود با اتهام‌های متفاوتی رو به رو شده است که برخی از این اتهامات پس از گذشت ۴ سال همچنان بلاتکلیف مانده است.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «نهادهای امنیتی در ابتدا برای عمادالدین ملازهی شاکی خصوصی پیدا کردند تا بتوانند وی را برای مدت بیشتری در زندان نگهدارند ولی این شکات پس از مدتی همگی رضایت دادند.»
گفتنی است، عمادالدین ملازیی که از ناراحتی‌های قلبی، خونریزی معده و مشکلات عصبی رنج می‌برد با بی‌توجهی مسئولین زندان نسبت به درمان خود روبروست.
 هرانا

بازداشت و بی‌خبری از یک دانشجوی کُرد


صابر شیخ عبدالله دانشجوی ترم آخر کار‌شناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی در مهاباد بازداشت شد.
 صابر شیخ عبدالله دانشجوی ترم آخر کار‌شناسی ارشد رشته بیمه دانشگاه علامه طباطبایی تهران، اهل مهاباد روز ۲۴ اسفند ماه ۹۲ بعد از بازگشت به مهاباد توسط اداره اطلاعات شهر مهاباد دستگیر شده و تاکنون هیچ خبری از این دانشجوی در دست نیست.
یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: «یک روز پس از بازگشت به مهاباد برای سپری کردن تعطیلات نوروزی در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۹۲ در حالیکه برای کارهای شخصیش به بیرون مراجعه می‌کنند سر خیابان خانه پدریشان توسط لباس شخصی‌های اداره اطلاعات مهاباد دستگیر می‌شوند و همچنین نیروهای اطلاعات به خانه پدری ایشان مراجعه و لب تاب و وسایل شخصیش را ضبط می‌کنند.»
گفتنی است، تا لحظه تنظیم این خبر وی با بستگان خود تماس نگرفته و از علت بازداشت و محل نگهداری او هیچ اطلاعی در دست نیست.
 هرانا

ترویج حجاب با آجیل و ممنوعیت خوردن هویج و خیار توسط زنان در فیلم‌ها

.
کار بنیادگرایان اسلامی برای جا انداختن «حجاب و عفاف» مطلوب خود در جامعه، به مضحکه تبدیل شده است.

به گزارش «محبت نیوز» بیلبوردهایی در یکی از شهرستان‌ها با عکس آجیل نصب گردیده و و روی آن نوشته شده است: «دخترم! این یک قانون است، چیزهای باارزش‌تر پوشش محکم‌تری دارند!" و از دیگر سو، خوردن هویج و خیار در فیلم‌های تلویزیونی توسط زنان، ممنوع شده است!
به نقل از شهرزاد، همچنین کار به جایی رسیده است که "رضا ساکی"، طنزنویس خبرگزاری ایسنا، وابسته به جهاد دانشجویی، در طنزی با عنوان "نهادینه کردن کردن حجاب با آجیل!"، از جمله نوشته است که ترویج حجاب با آجیل بدون شک بی‌سلیقگی است و در کنار این بی‌سلیقگی بی‌دانشی هم وجود دارد، چون قیمت گردو و بادام کاغذی که با یک فشار کوچک انگشتان باز می‌شوند، بعضن از گردوی سخت و بادام سفت، گران‌تر و مغز آن‌ها هم مرغوب‌تر است. یعنی از نظر علمی چیزهای باارزش همیشه پوشش محکم‌تری ندارند و همچنین برخی از چیزهای دیگر هم که پوشش محکمی دارند، زیاد باارزش محسوب نمی‌شوند و آفت هستد. یعنی آدم در طول شبانه‌روز دقایقی هم مطالعه علمی داشته باشد بد نیست،‌ دست‌کم به درد تبلیغات می‌خورد.
پیمان قاسم خانی، فیلمنامه نویس، در گفتگویی با ایسنا، 17 فرودین 1393، در پاسخ به این سئوال که چرا در فیلمنامه هایش کمتر به زنان پرداخته می‌شود، از جمله گفته است که برای خانم‌ها مشکلات ممیزی وجود دارد و آن‌قدر که مردها را می‌توان جلف کرد، نمی‌شود با خانم‌ها شوخی کرد! شوخی نوشتن برای زن‌ها خیلی راحت نیست، مخصوصا وقتی بدانیم در تلویزیون خانم‌ها حتی اجازه خوردن خیار یا هویج را هم ندارند!

مولوی عبدالحمید متهم به ارتباط با گروه «جیش‌العدل» شد

.
در پی پادرمیانی روحانی سنی «مولوی عبدالحمید» برای آزادی مرزبانان و سپس نتیجه بخش‌بودن این حرکت، برخی از روزنامه‌های اصول‌گرا با حمله به این فرد تلویحن او را متهم به ارتباط با گروه «جیش‌العدل» کردند.
به گزارش «محبت نیوز» رادیو کوچه به نقل از روزنامه «جمهوری اسلامی» در مقاله‌ای نوشت:
"«مولوی عبدالحمید» چرا در همان روزهای اول بعد از ربوده شدن مرزبانان برای نجات آن‌ها اقدام نکرد؟ کسی که قدرت اعمال نفوذ در گروهک تروریستی «جیش العدل» را دارد و در عمل نشان می‌دهد که مایل به حل مشکل است می‌تواند این اقدام را سریع‌تر و در روزهای اول انجام دهد و اجازه بروز عوارض منفی و ضایعات مترتب بر این اقدام تروریستی را ندهد."
روزنامه «وطن امروز» هم اما این‌گونه نوشت:
" قطعن نیروهای امنیتی نسبت به این موضوع باید حساسیت لازم را داشته باشند تا در جریان آزادسازی سربازان ایرانی، خدای ناکرده برخی عوامل نزدیک به تروریست‌ها تقویت یا تطهیر نشوند. چگونه می‌شود کسی که سابقه حمایت از برخی اشرار را در کارنامه خود دارد اکنون به عنوان منجی جا زده شود."

آزار و اذیت مسیحیان و گرایش هرچه بیشتر مسلمانان به مسیح

.
بر اساس گزارشات آزار و اذیت مسیحیان توسط مسلمانان در اقصی نقاط جهان و حتی در مناطق تحت کنترل فلسطین اتفاق میافتد که در این میان بی تفاوتی و کتمان جامعه جهانی موجبات بسی ناراحتی و اندوه است .

به گزارش سرویس ترجمه "محبت نیوز" و بر اساس گزارش MIssion Network , و خبرهای منتشره  از سراسر جهان در خصوص آنچه که میتوان از آن به عنوان تاثیر گذارترین تراژدی ضد حقوق بشری یاد کرد، اینکه مسیحیان از سوی اسلام و مسلمانان افراطی مورد هدف حمله همه جانبه قرار گرفته اند.
بر اساس گزارشات سازمان درهای باز (Open Doors)  به صورت تخمینی 100 الی 200 میلیون مسیحی در جهان هر ساله مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در هر 5 دقیقه یک مسیحی جان خویش را از دست میدهد که در واقع 85 درصد از این خشونت ها در ممالک با اکثریت جمعیت مسلمان واقع میگردد.
با وجود تمامی این آزارها ولی از سوی دیگر ما شاهد گرایش هرچه بیشتر مسلمانان به مسیح نیز هستیم. و این ادعایی است که آقای "جیم بوو مان" از سازمان SIU مطرح کرده و می گوید : ما در طی 15 سال اخیر به شکلی گسترده در مناطق مسلمان نشین افریقا، هندوستان و جنوب آسیا کوشا بوده ایم که در نتیجه فعالیتهایمان که شامل آموزشهای شفاهی با تمرکز بر کشف و پرورش افرادی که بتوانند در حکم رسولان مسیح باشند، شاهد گرایشات گسترده و شاید بی نظیر در طول تاریخ از سوی مسلمانان به مسیح بوده ایم.
وی در ادامه میافزاید، این روند که حتی در میان مسلمانان ایالات متحده نیز اتفاق افتاده ولی در کشورهای مسلمان بیشتر حائز اهمیت بوده است در واقع با تکیه بر تکنیک های برانگیزنده در راستای اکتساب "عطایای نبوتی" حاصل گردیده است. از طرفی دیگر با کمی تامل بر روی نوشته های قران نیز میتوان دریافت که اسلام نیز برای توجیه خویش و حتی برای درک اسم "خدا" به مکاتب قبلی و بالاخص به مسیحیت ارجاع میکند ولی چیزی که به شخصه برای مسلمانان به ارمغان داشته چیزی جز ترس از جهان دیگر که برای عمده مردم چیزی جز فنا و نابودی به ارمغان ندارد، پس لذا با آموزشهای مسیحیت این مردمان مسلمان زاده با آزادی و نجات در مسیح آشنا گشته و پناه می آورند.
" بوو مان" در انتها اعلام میکند که مجموعه SIU در بیش از 30 کشور جهان همه روزه در 12 گروه مختلف مشغول فعالیت در آموزش و کمک به افراد محلی که ظرفیت پذیرش مسیح را دارند میباشند.