حسام طوسی

Tuesday, June 9, 2015

دختر “مصطفی عزیزی” از نهادهای بین‌المللی خواست از پدرش حمایت کنند



 parasto azizi

دختر مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده پیشین رادیو و تلویزیون دولتی ایران که در ایران به زندان محکوم شده است، از نهادهای بین‌المللی خواست از پدرش حمایت کنند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدای آمریکا، پرستو عزیزی، ضمن تایید محکومیت پدرش به ۸ سال زندان، اتهامات این نویسنده را بر اساس اعلام دستگاه قضایی ایران، “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در فضای مجازی و توهین به رهبری” عنوان کرد.
به گفته او، ظاهرا منظور از طرح اتهام فعالیت در فضای مجازی علیه پدرش، فعالیت در فیسبوک بوده است.
مصطفی عزیزی، بهمن سال گذشته و پس از ۵ سال اقامت در کانادا به ایران بازگشت و پس از مدت کوتاهی بازداشت شد، روز دوشنبه هجدهم خرداد اعلام شد که او به تحمل ۸ سال زندان محکوم شده است.
خانم عزیزی درباره وضعیت جسمی پدر خود در زندان گفت که او از هنگام بازداشت خود در بهمن ماه سال گذشته کف زندان خوابیده و به همین دلیل به رماتیسم مبتلا شده است، او با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی مصطفی عزیزی گفت که پدرش به آسم، دیابت و اگزما مبتلا بوده است.
پرستو عزیزی در ادامه افزود: “از سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای حقوق بشر و به ویژه دولت کانادا خواست که از پدرش حمایت کنند.”
مصطفی عزیزی، نویسنده مجموعه داستان “من ریموند کارور هستم” و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی مسابقه “دانش و هوش” و سریال “مسافر” است.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.