حسام طوسی

Monday, January 29, 2018

حکم سنگین دادگاه انقلاب برای شهروند زرتشتی ایرانی آمریکایی و همسرش




کانون مدافعان حقوق بشر اعلام کرد که کارن وفاداری، شهروند زرتشتی و همسرش آفرین نیساری به تحمل زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.
به گزارش «محبت نیوز» در گزارشی که در وبسایت این کانون منتشر شده آمده است که جلسه دادگاه آقای وفاداری و همسرش آذر ماه امسال در شعبه ۱۵ داداه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و این قاضی آفرین نیساری را به ۱۶ سال حبس و کارن وفاداری را به ۲۷سال حبس و مصادره کلیه اموال محکوم کرد.
اتهامات هنوز مشخص نشده است.
به نقل از صدای امریکا، آفرین نیساری، مدیر گالری «ان»‌ و کارن وفادادی، شهروند زرتشتی دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی، تابستان سال ۱۳۹۵ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از سپری کردن بیش از ۵ ماه در سلول‌های انفرادی در بند ۲- الف به بندهای عمومی در اوین منتقل شدند.
بازداشت موقت آنها پس از ۱۷ماه به قرار وثیقه‌ای ۱۰۰میلیارد تومانی تبدیل شد.
آقای وفاداری که پس از سالها از آمریکا به ایران بازگشت شکایت‌های متعددی برای پیگیری بازپسگیری املاک موروثی خانواده خود انجام داده که این پیگیری با بازداشت او و خانم نیساری متوقف شد.
سال گذشته کاته وفاداری، خواهر کارن وفاداری با انتشار نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از دستگیری برادر و همسر برادر خود خبر داد.
او در نامه خود نوشته بود که بازداشت این دو تن با «پاپوش دوزی برای اخاذی مالی، تصرف اموال، و تهدیدات امنیتی» همراه بود.
وی همچنین از اقدام افراد «ناشناس» برای «اخاذی» از خانواده این دو زندانی در قبال آزادی آنها شکایت کرده بود.
خانم وفاداری در نامه خود نوشته بود که ماموران امنیتی پس از بازداشت برادرش به گالری وی رفته و پس از توقیف و شکستن برخی از آثار، گالری را مهر و موم کردند.
اواسط مرداد ماه سال ۹۵ عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفته بود که ضابطان قضایی خانه‌ای متعلق به دو ایرانی با تابعیت مضاعف را کشف کردند که در آن چهار هزار لیتر مشروب الکلی بوده است.
خواهر کارن وفاداری در این نامه خود نوشت که اظهارات دادستان تهران اشاره به کارن وفاداری و همسر او دارد البته وی تاکید کرد در آیین زرتشتی در سوگواری نیز شراب می‌نوشند و این یک امر عادی است.
کارن وفاداری، فارغ التحصیل رشته مهندسی الکترونیک و مدیریت از دانشگاه نیویورک است و دوران دبیرستان نیز دانش آموز مدرسه البرز بوده است. آفرین نیساری نیز فارغ التحصیل رشته معماری از ایران است. کارن وفاداری سه فرزند دارد که هر سه در آمریکا زندگی می‌کنند.
محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.