حسام طوسی

Wednesday, January 10, 2018

آمریکا خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر شد




کاخ سفید روز چهارشنبه ۲۰ دی در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت هزاران نفر از کسانی که در اعتراضات اخیر در ایران بازدشت شده اند، اعلام کرد، آمریکا درقبال سرکوب حقوق اساسی مردم ایران توسط حکومت «دیکتاتوری» این کشور ساکت نخواهد ماند.
در بیانیه کاخ سفید آمده است: دولت دونالد ترامپ عمیقا از گزارش ها در خصوص بازداشت هزاران نفر در جریان تظاهرات مسالمت آمیز هفته گذشته توسط حکومت ایران نگران است. مضافا این که گزارش هایی در خصوص شکنجه و کشته شدن بازداشت شدگان در زندان توسط حکومت منتشر شده است که نگرانی ها در این زمینه را تشدید می کند.
کاخ سفید در بیانیه خود خواستار آزادی فوری کلیه زندانیان سیاسی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات اخیر شده است.
تهران و شهرهای مختلف ایران به مدت یک هفته شاهد تجمع‌های اعتراضی علیه وضعیت اقتصادی و سیاست‌های حکومت بودند. در این اعتراضات که شعارهای تندی علیه رهبران و سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی سر داده شد، بیش از ۳۷۰۰ نفر بازداشت شدند و کشته شدن دستکم ۲۲ نفر نیز تایید شده است. همچنین مقام های ایران تایید کرده اند که دستکم دو تن از شرکت‌کنندگان در اعتراضات اخیر ایران در زندان های تهران و اراک درگذشته اند.
کاخ سفید در بیانیه خود تصریح کرده است: ما در قبال اقدامات حکومت دیکتاتوری ایران در سرکوب حقوق اساسی شهروندان این کشور ساکت نمی مانیم و رهبران ایران را برای هرگونه نقض (این حقوق) پاسخگو خواهیم کرد.


کاخ سفید اضافه کرده است: تظاهرکنندگان در ایران نارضایتی های مشروع خود را بیان کردند از جمله از حکومت خواستند به سرکوب، فساد و اتلاف منابع ملی در ماجراجویی های نظامی، پایان دهد.
در این بیانیه تصریح شده است: حکومت ایران مدعی است که از دمکراسی حمایت می کند، اما زمانی مردم این کشور خواست خود در خصوص زندگی بهتر و پایان دادن به بی عدالتی را مطرح می کنند، این رژیم ماهیت وحشیانه خود را به نمایش می گذارد.
رادیو فردا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.