حسام طوسی

Wednesday, January 17, 2018

جفا بر مسیحیان در سال ۲۱۰۷ / ایران در فهرست ۱۰ کشور اول




رویکرد امنیتی، بازداشت‌های خودسرانه، احکام بلند مدت زندان، سرکوب و فشار بر کلیساهای خانگی ، آزار و اذیت مسیحیان فارسی زبان عمده ترین مواردی بوده که در سال ۲۰۱۷ همچنان شاهد آن بوده و ادامه پیدا کرده است.
می‌دانیم که آزار و شکنجه مسیحیان مشکلی بزرگ در سراسر جهان است. اما چقدر مشکل؟ موسسه «درهای باز» (Open Doors) طبق معمول هر سال اسامی کشورهایی را که در آنها مسیحیان مورد جفا قرار می‎گیرند را اعلام کرد.
این لیست به ما کمک خواهد کرد تا بدانیم وضعیت آزار و شکنجه مسیحیان در گوشه و کنار دنیا در چه شرایطی قرار دارد.
در این گزارش برآورد شده از هر ۱۲ مسیحی یک نفر در دنیا مورد جفا قرار می‎گیرد. به طور کل ۲۱۵ میلیون مسیحی در سراسر دنیا تحت آزار و اذیت و جفا بسر می برند.
۱۰ کشور نخست این فهرست منتشره در سال ۲۰۱۸ که بیشتر میزان جفا بر مسیحیان در آن‎ها صورت می‎گیرد شامل کره شمالی، افغانستان، سومالی، سودان، پاکستان، اریتره، لیبی، عراق، یمن و جمهوری اسلامی ایران می‏شود.
این جدول نسبت به سال گذشته یک تغییر بزرگ داشت. و آن هم وضعیت کشور سوریه بود که سال گذشت در رتبه ششم فهرست قرار داشت، اما حالا به رتبه ۱۵ تغییر کرده است.
اصلی‎ترین عامل تهدید مسیحیان گروه دولت اسلامی (داعش) بود که امسال در سوریه ریشه‎کن شده است.
صرف نظر این‎ها همچنان بدترین مکان برای زندگی کره شمالی است که با نظام سیاسی کمونیستی اداره می‎شود و پس از آن کشورهایی هستند که گروه‎های افراط گرای اسلامی در آن حضور دارند.
منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.