حسام طوسی

Monday, January 15, 2018

ماموران سپاه ادمین کانال تلگرامی «سه‌نقطه» در خرم آباد را بازداشت کردند


وب‌سایت کلمه خبر داد که یوسف حسنی تبار، ادمین کانال تلگرامی «سه‌نقطه» درخرم آباد، حدود دو هفته پیش به دست ماموران سپاه پاسداران بازداشت شده است.
این وب‌سایت نزدیک به میر حسین موسوی، روز یکشنبه ۲۴ دی، نوشت که آقای حسنی تبار حدود ۴۰ روز قبل در دادسرا تفهیم اتهام شده بود اما حدود سه هفته بعد از سوی «دو نفر لباس شخصی» از محل کارخود در استانداری لرستان «ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل» شده است.
به نوشته کلمه، یوسف حسنی تبار پس از بازداشت متوجه می‌شود که به دست ماموران سپاه پاسداران بازداشت شده و در پی اعتصاب غذا، از بازداشتگاه این نهاد به زندان مرکزی خرم‌آباد منتقل شده است.
دراین گزارش به اتهام‌های وارد شده به آقای حسنی تبار اشاره نشده است.
به گزارش این وب‌سایت، ماموران امنیتی روز شنبه ۲۳ دی، به منزل پدری و محل کار آقای حسنی تبار رفته و تلفن‌های همراه «اعضای خانواده» و «دوستان» او را «ضبط» کرده‌اند.
کلمه اضافه کرد که ماموران به خانواده آقای حسنی‌ تبار اعلام کرده‌اند که او «به صورت صوری هم باید اعتراف کند و خود را اجیر شده افرادی دیگر معرفی کند تا تخفیف شامل حالش شود».
پیش از این نیز تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی در استان لرستان بازداشت شده‌اند.
از جمله وب‌سایت کمپین حقوق بشر در ایران ماه گذشته خبر داده بود که سینا قلندری، خبرنگار ساکن کوهدشت در استان لرستان، با «شکایت مقامات محلی و اعمال نفوذ» نماینده این شهرستان، به مدت ۱۸ روز بازداشت و سپس با «قرار ضمانت» آزاد شده است.
براساس این گزارش، برخی از مقامات محلی پس از راه اندازی یک کانال تلگرامی به نام «رادیو لرستان» و افشای چند مورد« فساد و اختلاس» از سوی آقای قلندی، از او شکایت کرده بودند.
پیش از این نیز ده‌ها تن از مدیران کانال‌های تلگرامی در شهرستان‌های مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.