حسام طوسی

Monday, October 28, 2013

مجید توکلی به زندان بازگشت


 مجید توکلی فعال دانشجویی، بعدازظهر امروز به زندان رجایی‌شهر بازگشت.
به گزارش جرس، این فعال دانشجویی که از ۴ سال قبل بدون مرخصی در زندان رجایی شهر کرج به سر برده بود، به دنبال عدم تمدید مرخصی‌اش به زندان بازگشت. توکلی شامگاه دوشنبه، ۲۹ مهر ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی، به مرخصی آمده بود.
مجید توکلی ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات آن سال به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، پس از سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر بازداشت شد.
توکلی هنگامی که به همراه شماری از دانشجویان قصد خروج از دانشگاه را داشت، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و بر اساس گزارش‌ها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
علی توکلی نیز ۲۶ آذر ۸۸، ضرب و شتم برادرش هنگام بازداشت را تایید کرد و گفت: "آن جور که شاهدان اظهار کرده‌اند و ما شنیده‌ایم گویا یک ون سفیدرنگ بدون پلاک و یک پژوی ۴۰۵ که پلاک دولتی داشته‌است آنها را تعقیب می‌کنند. سر چهار راه کالج به شدت آن‌ها را می‌زنند و بعد هم با خودشان می‌برند."
یک روز پس از دستگیری مجید توکلی، خبرگزاری فارس عکسی از او را با چادر و مقنعه منتشر کرد و نوشت که او قصد داشت با لباس مبدل از دانشگاه فرار کند.
این اقدام به موجی از حمایت‌ها از مجید توکلی منجر شد به‌طوری که صد‌ها نفر از مردان اقدام به پوشیدن چادر یا روسری و انتشار عکس خود در فضای مجازی کردند.
این فعال دانشجویی روز ۳۰ دی ماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به جرم اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به رهبری و ریاست جمهوری، به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری. ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.
لازم به یادآوری ست که مجید توکلی پیش از این نیز دو بار به زندان رفته بود، بار نخست به خاطر انتساب نشریه‌ای جعلی به او بود و بار دوم پس از شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شد.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.