حسام طوسی

Saturday, October 26, 2013

حبیب الله گلپری پور، زندانی سیاسی اعدام شد


حبیب الله گلپری پور زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه که روز گذشته به سلول انفرادی منتقل شده بود در این زندان اعدام شد. 
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۷ صبح روز جمعه، سوم آبان‌ماه، حبیب الله گلپری‌پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به همراه چند زندانی دیگر متهم به قتل به سلولهای انفرادی زندان مذکور منتقل و شب گذشته حکم وی اجرا شد. 
مسئولین زندان و دستگاه قضایی به خانواده این زندانی سیاسی اطلاعی در خصوص تاریخ اجرای حکم اعدام این زندانی به ایشان اعلام نکردند. 
حبیب الله گلپری‌پور فرزند ناصر، اهل سنندج و متولد سال ۱۳۶۳، در تاریخ ۵ مهرماه ۱۳۸۸ در حین خروج از مهاباد به مقصد ارومیه، توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه مهاباد دستگیر شد. 
وی که از سوی دادگاه انقلاب به جرم عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) متهم به محاربه و محکوم به اعدام شده بود حکم صادره نیز مورد تائید تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور قرار گرفته بود، این زندانی سیاسی در طی این مدت در بازداشتگاه‌های شهرهای مهاباد، ارومیه، سنندج و سمنان محبوس و متحمل شکنجه‌های روحی و جسمی شدیدی بوده است. 
گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این‌ که این اعدام در پاسخ به گزارش جدید آقای احمد شهید انجام گرفته است، وجود دارد. این گمانه‌زنی از آن‌جایی‌ست که در سال ۸۷ و اندکی پس از آن‌که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز گزارشی در مورد وضعیت اقلیت‌های مذهبی در ایران منتشر و در آن گزارش جمهوری اسلامی را محکوم کرده بود، مهدی قاسم زاده، فعال اهل حق محبوس در زندان مرکزی ارومیه، به دار آویخته شد.

هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.