حسام طوسی

Thursday, October 24, 2013

احمد شهيد: نقض حقوق بشر در ايران نگران کننده است

.
گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران اعلام کرد، هيچ پيشرفتی در وضعيت حقوق بشر در ايران حاصل نشده است.
احمد شهید گفت، وضعيت حقوق بشر در ايران کماکان مايه نگرانی جدی است و هيچ نشانه ای از پيشرفت در زمينه های قبلی که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده بود، ديده نمی شود.
خبرگزاری فرانسه در یک گزارشی تحلیلی با اشاره به وعده های روحانی در جریان کارزار انتخابات خردادماه در ایران نوشت، با وجود وعده هايی که توسط حسن روحانی داده شده بود، گزارشگر سازمان ملل طی گزارشی به مجمع عمومی خبر از 724 اعدام در ايران بين ژانويه 2012 و ژوئن 2013 داده است که شامل 202 نفر اعدام در نيمه اول 2013 می شود.
"ترسناک" خواندن قانون ازدواج با فرزندخوانده
پس از ارائه گزارش احمد شهید، نمایندگان کشورهای آمریکا، بریتانیا، استرالیا، کانادا، جمهوری چک، برزیل، نروژ و مالدیو از جمله کسانی بودند که در دفاع از گزارش احمد شهید در سازمان ملل سخنرانی کردند.
به گزارش رادیو آلمان، نماینده کانادا به قانون جدید امکان ازدواج با فرزندخوانده در ایران اشاره کرد و آن را "ترسناک" خواند.
وی همچنین تاکید کرد که دنیا به "سخنان" رژیم ایران نگاه نمی‌کند بلکه منتظر اقدامات عملی این رژیم برای بهبود وضعیت حقوق بشر است.
نماینده اتحادیه اروپا ضمن ارج نهادن به گزارش احمد شهید گفت که نگران نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران است.
او همچنین به افزایش آمار اعدام‌ها و به خصوص اعدام در ملا عام اشاره کرد و آن را مورد نقد قرار داد.

سایر کشورها نیز رژیم ایران را پیرامون مواردی همچون حصر خانگی موسوی و کروبی، زندانیان سیاسی، حقوق اقلیت‌ها و نیز صدور و اجرای حکم اعدام مورد پرسش قرار دادند.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.