حسام طوسی

Monday, October 28, 2013

روزنامه‌ی بهار با رای هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد


 روزنامه‌ی بهار با رای هیئت نظارت بر مطبوعات، توقیف و پرونده‌ی آن برای رسیدگی قضایی به دادگاه ارسال شد.
علاءالدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات در گفتگو با مهر، از اعلام رای این هیئت در خصوص روزنامه‌ی بهار خبر داد و گفت: "بر اساس رای هیئت نظارت بر مطبوعات، روزنامه‌ی بهار توقیف و پرونده‌اش برای رسیدگی قضایی به دادگاه معرفی و ارسال شده ا روزنامه‌ی بهار با رای هیئت نظارت بر مطبوعات، توقیف و پرونده‌ی آن برای رسیدگی قضایی به دادگاه ارسال شد.
علاءالدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات در گفتگو با مهر، از اعلام رای این هیئت در خصوص روزنامه‌ی بهار خبر داد و گفت: "بر اساس رای هیئت نظارت بر مطبوعات، روزنامه‌ی بهار توقیف و پرونده‌اش برای رسیدگی قضایی به دادگاه معرفی و ارسال شده است."
دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات پیشتر از رسیدگی به موضوع مقاله مندرج شده در روزنامه بهار در جلسه امروز دوشنبه شش آبان این هیئت خبر داده بود.
یادآوری می‌شود روزنامه‌ی بهار چهارشنبه گذشته، اول آبان‌ مقاله‌ای با عنوان "امام؛ پیشوای سیاسی و یا الگوی ایمانی؟" منتشر کرد که مسئولان این روزنامه ضمن عذرخواهی و توقف کار خود به صورت موقت، نامه‌ای را به شرح زیر منتشر کردند.
"روزنامه بهار به‌مناسبت روز عید غدیر خم یادداشت وارده‌ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» به‌دلیل خطای فنی به چاپ رساند که متأسفانه موجب جریحه‌دار شدن روحیه مومنان حضرت علی (ع) شد. پس از آن مدیریت روزنامه اقدام به عذرخواهی در چند رسانه و امروز(شنبه) اقدام به انتشار چند یادداشت در نقد مطلب مورد نظر کرد که نشان دهد تا نظرات مندرج در یادداشت علی‌اصغر غروی به دور از مشی «بهار»، مدیران، روزنامه‌نگاران و کارمندان آن است. بر مردم عزیز فشارکاری و احتمال خطای غیرعمد پوشیده نیست (که این نافی مسئولیت نیست). از این رو، روزنامه بهار در راستای تلطیف فضای جامعه و به‌دست آوردن دل مؤمنین راستین و واقعی اقدام به عدم انتشار موقت و چند روزه کرده و از همه‌ خوانندگانش مجدداً پوزش می‌خواهد.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.