حسام طوسی

Wednesday, March 7, 2018

مجروحیت دو کولبر در مناطق مرزی




روز گذشته، دو کولبر در مناطق مرزی مجروح شدند که یکی از آن‌ها در اثر سقوط از ارتفاع دچار جراحت شدید شد و کولبر دیگر در پی شلیک نیروهای مرزبانی از ناحیه پشت دچار مصدومیت شده‌است. گفتنی است که طی هفته گذشته ۵ کولبر در مناطق مرزی در اثر مواجه شدن با مخاطرات طبیعی و شلیک نیروهای مرزبانی کشته و یا زخمی شده‌اند.
 روز ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، یک کولبر به نام «رسول ملا وسو» از اهالی روستای ورده از توابع شهرستان سردشت از ارتفاعات کانی‌زرد در دهستان بریاجی سقوط کرد.
او که از ناحیه‌ی کمر دچار جراحت گردیده، بە بیمارستان انتقال یافته و وضعیت عمومی‌اش نگران کنندە گزارش شدە است.

اخیرا در پی بستن معابر کولبری و تشدید تدابیر امنیتی در مرزها، بسیاری از کولبران مجبور می‌شوند از نقاط دیگری عبور کنند و در نتیجه گرفتار برف و کولاک شده و یا با مخاطرات دیگری مانند سقوط از ارتفاع روبرو می‌شوند.

همزمان در مناطق مرزی خوی، یک کولبر به نام «ابراهیم شاکری» در پی شلیک نیروهای مرزبانی از ناحیه‌ی پشت دچار مصدومیت شده و جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در ارومیه منتقل گردیده است.
با احتساب جراحت این دو کولبر، طی دو هفته‌ی گذشته ۵ کولبر در مناطق مرزی قربانی شده‌اند که از این شمار، دو تن در اثر مواجه‌شدن با مخاطرات طبیعی و سه تن دیگر هم در اثر شلیک نیروهای مرزبانی کشته و یا زخمی شده‌اند‌.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.