حسام طوسی

Thursday, March 29, 2018

احمد امین پناه بازداشت شد




 احمد امین پناه داماد و فامیل رامین حسین پناهی صبح امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. احمد امین پناه پیش از این در دادگاه انقلاب شهرستان سنندج به همراه افشین و زبیر حسین پناهی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
احمد امین پناهی (حسین پناهی) فامیل و داماد آقای رامین حسین پناهی است که به همراه افشین و زبیر حسین پناهی در دادگاه انقلاب شهرستان سنندج به اتهامات تبلیغ علیه نظام برگزاری مراسم نوروز به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی پیش‎تر در تیرماه ۹۶ پس از بازداشت رامین، افشین و زبیر حسین پناهی بازداشت شده و با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی موقتا تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود.

هرانا پیش از این در تاریخ ۶ فروردین‌ماه سال جاری در گزارشی اجمالی به تایید حکم هشت سال و نیم زندان افشین حسین پناهی در دادگاه تجدید نظر پرداخته بود.
 رامین حسین پناهی، برادر افشین، در روز دوم تیرماه از سوی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت شد؛ این زندانی سیاسی در تاریخ ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در حالی که تنها یک جلسه‌ی دادگاهی برای او برگزار شده بود، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و یکی دیگر از قضات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله به مجازات اعدام محکوم شد.


حکم اعدام رامین حسین پناهی در حالی صادر و ابلاغ شد که او تمامی اتهام‌های انتسابی به خود را از قبیل مشارکت در نبرد مسلحانه را رد کرده بود. وکیل این زندانی سیاسی نیز این حکم را غیرمنتظره و ناعادلانه تلقی کرده بود.
محاربه برای افرادی که در نبرد مسلحانه شرکت دارند، در مجامع قضایی ایران به کار گرفته می‌شود و بر همین اساس وکیل مدافع وی صدور حکم اعدام رامین حسین پناهی را ناعادلانه توصیف کرده بود.
لازم به یادآوری هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود روز جمعه مورخ اول تیرماه نیروهای سپاه پاسداران یک فعال سیاسی به نام رامین حسین پناهی را در حوالی سنندج به ضرب گلوله زخمی و دستگیر کردند.
پس از این واقعه نیروهای امنیتی در شهرستان سنندج به بازداشت تعدادی از اقوام رامین حسین پناهی از جمله “زبیر، احمد و افشین حسین پناهی، برادر رامین” پرداختند.
در آبان‌ماه ۹۶ آخرین جلسه دادرسی به اتهامات احمد، زبیر و افشین حسین پناهی، سه متهم یک پرونده که نسبت خویشاوندی با یکدیگر دارند در محل شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی برگزار شده بود. در این جلسه زبیر و احمد حسین پناهی به ترتیب به تحمل ۶ و ۵ سال حبس محکوم شدند.
افشین حسین پناهی دیگر متهم این پرونده که هم‌اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می‌برد نیز به تحمل ۸ سال و نیم زندان محکوم شده بود، و این رای توسط دادگاه تجدید نظر استان کردستان عینا تایید شد.
هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.