حسام طوسی

Thursday, March 29, 2018

نگرانی از وضعیت جسمی نوکیش مسیحی زندانی «ناصر نورد گل تپه»




 خانواده‏ «ناصر نورد گل‌تپه» نوکیش مسیحی زندانی گفته‎اند وضعیت جسمی او وخیم شده و در ناحیه دهان و دندان با عفونت شدید لثه روبروست و باید هرچه سریعتردرمان شود.
یکی از نزدیکان این نوکیش مسیحی در گفتگو با تارنمای سازمان ماده ۱۸ گفته «در صورت تاخیر در روند درمانی ناصر بیم آن می‌رود که او دندانهای خود را به طور کامل از دست بدهد.»
ناصر نورد گل‌تپه از ۳۰ دی‎ماه ۱۳۹۶ در حال گذراندن ۱۰ سال حبس تعزیری خود در بند ۸ زندان اوین است.
او چهارم تیرماه تیرماه ۱۳۹۵ به همراه سه شهروند کشور آذربایجان در یک جلسه خصوصی بازداشت شدند. «الدر قربانوف»، «‌یوسف فرهادوف» و «بهرام نسیبوف» از اعضای کلیسایی «کلمه حیات» در باکو هستند. هر چهار مسیحی بازداشت شده به مدت دو ماه در زندان انفرادی بازجویی شدند و دادگاه برای آن‌ها به اتهام «اجتماع و تبانی از طریق فعالیت‌های تبشیری» حکم صادر کرد.


این افراد پس از گذشت چهار ماه زندان با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومان موقت از زندان آزاد شدند و سه شهروند آذربایجان قید وثیقه را زدند و پس از آزادی به آذربایجان بازگشتند.
شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده دوم خرداد ۲ خرداد ۱۳۹۶ ناصر را به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم نمود. قاضی در جریان دادگاه به گزارش وزارت اطلاعات استناد کرد و اتهامات مربوطه را «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی کلیسای خانگی» عنوان کرد. اما به متهم و وکیلان پرونده اجازه دسترسی به گزارش مربوطه، محتویات و اسناد و مدارکی که مورد اشاره بودند، داده نشد.
دادگاه تجدید نظر تهران به ریاست قاضی «حسن بابایی» نیز در روز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ حکم ۱۰ سال زندان برای نوکیش مسیحی نورد گل‌تپه را تایید کرده بود.
محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.