حسام طوسی

Wednesday, November 20, 2019

بازداشت چهار شهروند توسط نیروهای امنیتی در تبریز



روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه، چهار شهروند ساکن تبریز به نام‌های داوود شیری، ایوب شیری، روزبه پیری و یاشار پیری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران پس از بازداشت ضمن تفتیش منزل این شهروندان برخی از وسایل شخصی آنها را نیز ضبط کرده و با خود بردند.
 روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه ۹۸، داوود شیری، ایوب شیری، روزبه پیری و یاشار پیری از فعالین ترک (آذربایجانی) توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تبریز بازداشت شده‌اند.
ماموران پس از بازداشت ضمن تفتیش منزل این شهروندان برخی از وسایل شخصی آنها را نیز ضبط کرده و با خود بردند.
از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروندان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.
گفته می‌شود، همزمان با بازداشت این شهروندان، نیروهای امنیتی به منازل تعداد دیگر از شهروندان ساکن این شهر نیز مراجعه کرده که به دلیل عدم حضور این افراد در منزل موفق به بازداشت آنان نشده‌اند.
یاشار پیری و داوود شیری پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی دارد. این شهروندان فروردین ماه ۱۳۹۱ در پی شرکت در تجمعی در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه در شهر تبریز بازداشت شده بودند. یاشار پیری از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به سه ماه حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق و داوود شیری نیز از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
 هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.