حسام طوسی

Thursday, November 7, 2019

نامه نوکیش مسیحی زندانی:”برحسب چه منطقی این محکومیت سنگین بر من تحمیل شده؟




 نوکیش مسیحی زندانی “ناصر نورد گل‌‌تپه” در نامه خود خطاب به مردم می‌نویسد امیدوارم صدای مسیحیانِ دربند محبت مسیح را در جهان فراگیر کند.
 نوکیش مسیحی “ناصر نورد گل تپه” زندانی مسیحی محبوس در اوین در نامه‌ای سرگشاده با اشاره به اصول ۱۳ و ۲۶» قانون اساسی جمهوری اسلامی که در آن مسیحیت به رسمیت شناخته شده نوشته: «بیش‌تر از ۲ سال است که با اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی کلیساهای خانگی در زندان به سر می‌‌برم.»
او در این نامه تاکید کرده امروز بیش از دو سال است که به جرم واهی و ساختگیِ اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی کلیساهای خانگی در زندان به سر می‌برم و این در حالی است که مراسم آیینی و پرستش جزیی از دین و آیین ماست.
متن کامل این نامه که در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته به این شرح است:
ای مردم سرزمینم ایران
به عنوان یک مسیحی ایرانی فارسی زبان در بند که دارای کتاب آسمانی انجیل هستم خوب است بدانید که برگزاری مراسم آیین مسیحیان فارسی زبان (نه ارامنه) در خانه های یکدیگر در تصور حاکمیت، اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی تلقی می‌شود. در صورتی که اصل ۱۳ و ۲۶ قانون اساسی به روشنی اقلیت‌‌های دینی را به رسمیت شناخته است. از زرتشتی، کلیمی تا مسیحی و آنها را در انجام مراسم دینی خود آزاد گذاشته‌‌اند. امروز بیش از دو سال است که به جرم واهی و ساختگیِ اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی کلیساهای خانگی در زندان به سر می‌برم و این در حالی است که مراسم آیینی و پرستش جزیی از دین ماست.
نمی‌دانم و جای بسی سوال است که بر حسب چه استدلال و منطق یا گناهی اینچنین محکومیت سنگین بر من تحمیل شده است؟
امیدوارم صدای مسیحیانِ دربند محبت مسیح را در جهان فراگیر کند. با تشکر از همه کسانی که برای حقوق انسانی و فردی آحاد مردم در سعی و تلاش هستند.
«محبت نیوز»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.