حسام طوسی

Monday, November 25, 2019

کاوه دارالشفا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد



عصر امروز دوشنبه، کاوه دارالشفا توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه نیز یاشار دارالشفا، دانشجوی سلامت و رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و برادر کوچکتر وی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد بود.
 عصر امروز دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸، کاوه دارالشفا توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

بهمن دارالشفایی، روزنامه‌نگار و مترجم طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در توییتر از بازداشت کاوه دارالشفا پسر عموی خود خبر داده و نوشته است: “کاوه دارالشفا (پسرعمویم و برادر بزرگتر یاشار) را هم بازداشت کردند. یک ساعت پیش ماموران وزارت اطلاعات به خانه اش رفتند و او را با خودشان بردند. چند دقیقه پیش زنگ زد و گفت در زندان اوین است”.

از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروند تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.
گفتنی است که کاوه داراشفا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳، در جریان تجمع اعتراضی نسبت به خشونت صورت گرفته علیه یاشار دارالشفا و سایر زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین موسوم به “پنج‌شنبه سیاه” بازداشت و پس از ۱۵ روز از زندان اوین آزاد شده بود.
ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ نیز یاشار دارالشفا، دانشجوی سلامت و رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و برادر کوچکتر کاوه دارالشفا توسط نیروهای امنیتی در منزل دوستش و همراه با خشونت بازداشت شد بود. آقای دارالشفا طی روزهای گذشته طی تماس تلفنی با خانواده‌ی خود اعلام کرد که در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برد.
یاشار دارالشفاء، آبان‌ماه ۹۵ پس از تحمل ۴ سال و ۲ ماه از دوران محکومیت ۵ ساله خود به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شده ‌بود.
 خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.