حسام طوسی

Tuesday, November 19, 2019

دبیرکل سازمان ملل با نگرانی اعتراضات در ایران را دنبال می کند



دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد از به کار بردن مهمات جنگی از سوی نیروهای امنیتی ایران علیه معترضان به شدت ابراز نگرانی کرده و از مقام‌های ایران خواسته در توسل به زور خویشتنداری نشان دهند.
 سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل با نگرانی روند سرکوب اعتراضات در ایران را دنبال می‌کند. استفان دوجاریک بر حق راهپیمایی آزادانه مردم تأکید کرد. سطح دسترسی به اینترنت کمتر از ۷ درصد است. شیرین عبادی در اعتراض به قطع شبکه جهانی اینترنت در ایران دادخواستی برای تسلیم به دبیرکل سازمان ملل تنظیم کرده است.
همچنین ، عفو بین الملل نیز روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه در پیامی در توئیتری قطع دسترسی شهروندان ایران به اینترنت را اقدامی برای مقابله با انتشار اخبار سرکوب دانست.
پیش از این وزیر خارجه ایالات متحده در واکنش به سرکوب معترضان در ایران گفت آمریکا از گزارش‌های دریافتی درباره کشته شدن چندین نفر به شدت نگران است و «جهان نظاره‌گر رفتار رژیم ایران است.»
تعدادی از اعضای کنگره آمریکا هم در واکنش به اعتراضات در ایران، قطع اینترنت توسط دولت در ایران را محکوم کرده و از معترضان حمایت کردند.
تا کنون ده‌ها نفر در جریان این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند اما ‌مقام‌های ایران درباره تعداد کشته‌شدگان سکوت کرده‌اند. بعضی گزار‌ش‌های تأییدنشده شمار کشته‌های حوادث چند روز گذشته را تا دویست نفر برآورد کرده است.
محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.