حسام طوسی

Sunday, December 28, 2014

کشیش زندانی : "کریسمس در زندان از نواهای شاد قدسی خبری نيست"منبع

.

کشیش "فرشید فتحی" اکنون چهارمین سال دوران محکومیت خود را پشت میله های زندان می گذراند، وی تا امروز بدون مرخصی همچنان در زندان به سر می برد و از حق مرخصی که از « حقوق اولیه» یک زندانی است برخوردار نیست. کشیش فتحی در این روزهای مبارک جشن کریسمس خود در داخل زندان را طی یاداشتی با شما تقیسم کرده است.
« محبت نیوز»  - در طول 30 سال گذشته، کلیسای فارسی زبان و مسیحیان ایران بهای سنگینی برای ایمانشان پرداخته اند. بسیاری از مسیحیان ایران بخاطر ایمان خود شهید شدند. مسیحیان بشارتی در ایران همواره بطور فزاینده ای در معرض دستگیری و بازداشت های خودسرانه می باشند. امروز، بسیاری از مسیحیان بخاطر ایمان خود با احکام سنگین دادگاه در زندانها هستند. بمنظور تشدید آزار و اذیت و جفا نسبت به نوکیشان مسیحی و همچنین خدمت بشارت انجیل، که جزوی از اصول و اعتقادات مسیحیان نسبت به کتاب مقدس می باشد، حکومت و سرویس های اطلاعات و امنیتی، سرکوب کلیساهای خانگی، کلیساهای پروتستان فارسی زبان و همچنین نوکیشان مسیحی را افزایش داده است.
از دسامبر سال 2010 ، مقامات امنیتی ایران تلاش خود را بر این گذاشت که براساس یک سری دلایل و بهانه هایی نشان دهد که کلیسای بشارتی شکلی انحرافی از مسیحیت می باشد و متفاوت از آن مسیحیت ی است که دولت به رسمیت می شناسد به این ترتیب حکومت مذهبی ایران، نظام قضایی، امنیتی و سازمانهای اطلاعاتی بطور فزاینده ای نوکیشان مسیحی را یک نوع تهدید برای امنیت ملی قلمداد کرده و اغلب مسیحیان بویژه فارسی زبانان را بدلیل جرائم امنیتی بر ضد دولت آزار و اذیت می کنند.
در( ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) در آستانه سال نو میلادی ماموران امنیتی در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده در یورشی گسترده بیش از هفتاد تن از شهروندان مسیحی، اعضا و رهبران کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستانها را بازداشت نمودند . ماموران امنیتی پس از بازداشت این افراد اتهام آنان را به خانواده هایشان ، تغییر دین (ارتداد) ، ترویج مسیحیت و ارتباط با سازمانهای مسیحی اعلام نمودند.!


یکی از این افراد در که در همان سال بازداشت شد کشیش" فرشید فتحی" میباشد، این زندانی عقیدتی فارغ‌التحصیل در رشته الهیات مسیحی است وی در پنجم دی ماه سال 1389 ( ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) توسط ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت شد.
"فرشید" متولد ۱۳۵۸ ( ۱۹۷۹میلادی) دارای دو فرزند می باشد وی در تاریخ 15 بهمن 1390 به اتهام « برعهده داشتن سمت مسئول ارشد سازمان های خارجی در ایران و تهیه وجه مالی برای این سازمان ها» در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و مجموعن به 6 سال حبس تعزیری محکوم می گردد. اگر چه با وجود اعتراضات از سوی گروه های مدافع حقوق مسیحیان و گروه های کلیسایی اما حکم شش سال زندان در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد.
نوکیش مسیحی فرشید فتحی، صبح روز سه شنبه 28 مرداد ماه سالجاری ،  از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.
کشیش " فرشید فتحی " این بار نیز طی یادداشتی کوتاه از پشت میله ها و دیوارهای بلند زندان احساس خود را از فرا رسیدن ایام مبارک کریسمس اینگونه با ما تقسیم میکند:
خواهران و برادران عزیزم:
اگر چه در این زندان نمادی از کریسمس و زیبائیهایش یافت نمی شود،اما میتوان با گوشهای ایمان در هر کجا این حقیقت زیبا و جاودان را شنید که : "اینک باکره آبستن شده پسری خواهد زائید که نام او این است: عمانوئیل، یعنی خدا با ما ..."    و من بیشتر از همیشه در حال تجربه کردن این هستم که او با ماست، با من و فرزندان من، با من و دوستان وفادارم که در رنجهای من شریک هستند و از رنجهای من عار ندارند. باشد که در سال 2015 که آنرا سال پیروزی نامیده ام، خداوند شما را پیروزمندانه در مرکب ظفر خود ببرد و عطر معرفتش را منتشر نماید، چرا که ما محکوم به پیروزی هستیم.
کریسمس مبارک. برادر دربند شما که در مسیح آزاد است. دسامبر 2014

منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.