حسام طوسی

Tuesday, December 23, 2014

وضعیت نامناسب محسن دانشپورمقدم و مطهره بهرامی


وضعیت جسمی و روحی محسن دانشپور مقدم زندانی سیاسی محکوم به اعدام و همچنین مطهره بهرامی همسر وی به دلیل بیماریهای متعدد و کهولت سن، نامناسب گزارش می‌شود.

محسن دانشپور مقدم زندانی ۷۱ ساله محکوم به اعدام حدود دو ماه است که دچار اختلال حواس و آلزایمر شدید شده به طوری که شناسایی مکان و زمان را از دست داده است. وی همچنین از بیماری‌های افسردگی شدید، گرفتگی عروق، دیسک شدید کمر و بیماری پروستات رنج می‌برد.

محسن دانشپور مقدم حدود ۵ سال است که در زندان اوین و بدون مرخصی بسر می‌برد. پزشکان بار‌ها اعلام داشته‌اند کنترل وضعیت آلزایمر وی نیاز به کنترل و مراقبت‌های خاص پزشکی دارد، همچنین پزشکی قانونی نیز از مدتی پیش برای ایشان گواهی عدم تحمل کیفر صادر نموده است.
بنا بر گزارشات دریافتی، مطهره بهرامی حقیقی، همسر محسن دانشپور مقدم نیز دچار آرتریت روماتوئید شدید (روماتیسم مفصلی) است که تمام مفاصل بدن ایشان را در بر گرفته، به طوریکه هم اکنون ایشان توانایی تحرک را تا حد زیادی از دست داده است.

لازم به یادآوری است محسن دانشپور مقدم در عاشورای سال ۸۸ به همراه همسر خود (مطهره بهرامی)، فرزند (احمد دانشپور مقدم)، و عروس‌اش (ریحانه حاج ابراهیم دباغ) دستگیر و به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی، در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی بدون داشتن وکیل تعیینی همگی به اعدام محکوم شدند. در دادگاه تجدید نظر وکیل مدافع تعیینی فقط توانست وکالت پرونده‌های مطهره بهرامی حقیقی، ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی را بر عهده بگیرد و حکم آن‌ها به ترتیب به ۱۰، ۱۵ و ۱۵ سال کاهش پیدا کرد. متأسفانه حکم اعدام محسن و احمد دانشپور مقدم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر توسط قاضی زرگر تأیید شد. محسن دانشپور مقدم متهم ردیف پنجم بوده و اتهام وی محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق می‌باشد.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.