حسام طوسی

Saturday, September 17, 2016

جلوگیری از خروج منصوره بهیکش از کشور














نیروهای امنیتی از خروج منصوره بهیکش از بازماندگان خانواده بهیکش که شش عضو خانواده خود را در قتل هام های دهه ۶۰ در زندان از دست داده اند در فرودگاه ممانعت به عمل آوردند. خانم بهیکش عازم سفر خارج از کشور چهت دیدن فرزندانش بود.
 ماموران امنیتی صبح امروز از سفر مدافع حقوق بشر خانم منصوره بهکیش به خارج از ایران برای دیدار فرزندان خویش جلوگیری کردند. خانم بهکیش با وجود این‌که مهر خروج را در گذرنامه‌ی خود دریافت و حتا از بخش کنترل گذرنامه عبور کرده بود، در جلوی «گیت پرواز» متوقف شد. مأموران با ضبط گذرنامه‌ی او مانع از پرواز وی شدند و با تسلیم برگه‌ای با عنوان «اداره کل امور گذرنامه» او را برای انجام امور گذرنامه‌ای به «دادسرای انقلاب ـ شهید مقدس اوین» احضار کردند.
خانم منصوره بهکیش که شش عضو خانواده‌ی خود را در اعدام‌های دهه‌ی ۱۳۶۰ از دست داده است، در سال ۱۳۹۱ به‌خاطر پیگیری حقیقت در مورد اعدام‌های دهه‌ی ۱۳۶۰، به «اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی از طریق تشکیل مادران عزادار» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به چهار سال زندان محکوم شد. سه سال و شش ماه از این مدت تعلیقی و شش ماه تعزیری است. بنابراین، در مراجعه به دادسرای انقلاب، خطر دستگیری خانم بهکیش را تهدید می‌کند.
منبع:هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.