حسام طوسی

Thursday, September 15, 2016

بلاتکلیفی و بی خبری از وضعیت پنج شهروند مسیحی در زندان اوین





خانواده پنج مسیحی بازداشت شده در فیروزکوه نگرانند که طولانی شدن روند بازداشت و بلاتکلیف گذاشتن آنها در زندان منجر به پرونده سازی علیه آنان، و یا تحت فشار روحی و روانی بر بازداشت شدگان آنچه که مورد نظر و هدف بازجویان است برسند و پرونده با این روش تکمیل و به دادگاه ارسال شود.به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت‌نیوز» از جمله ضعف‌های اساسی نظام قضایی و دادرسی جمهوری اسلامی بلاتکلیف گذاشتن بازداشت‌شدگان سیاسی و عقیدتی است. کم نیستند آنهایی که هفته‌ها و ماه‌ها در زندان بودند اما تفهمیم اتهام نشدند.
با وجود اینکه بازداشت پنج شهروند مسیحی در فیروزکوه وارد اولین ماه خود می‌شود آنها همچنان در اوین تفهیم اتهام نشدند و بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برند. این وضعیت منهای فشار روحی و روانی که به فرد بازداشت شده و خانواده او وارد می‌ شود از نظر حقوقی نیز افراد را با مشکلات عدیده روبه رو می‌کند که اصلی‌ترین آن عدم دسترسی به وکیل است و طبق روال حتی وکلای بانفوذ هم عنوان می‌کنند در این مرحله نمی‌توانند به پرونده ورود کنند.

پنجم شهریور ماه سالجاری نیروی انتظامی به باغی در فیروزکوه حوالی تهران هجوم برده و ۱۷ تن از شهروندان مسیحی را در آن مکان بازداشت کرد که از این بین؛ ” رامئیل بت تمرز”، ” امین افشارنادری”، “هادی عسکری”، “محمد دهنوی” و “امیرسامان دشتی”، پنج مسیحی میان بازداشت شدگان بودند که به اوین منتقل شدند و خانواده‌های آنان تا مدت‌ها حتی نمی‌دانستند این افراد به کجا منتقل شدند.
بعدها از میان این پنج مسیحی بازداشت شده سه تن از آنان اجازه پیدا کردند تنها دقایق کوتاهی با خانواده های خود صحبت کنند و اطلاع دهند که در اوین بازداشت هستند.
از طرفی گزارش شده باغی که آنها در آن مهمان بودند توسط پلیس توقیف شده و تعدادی حیوان در آن رها کردند تا مالک حق ورود نداشته باشد. در مقابل در ورودی باغ نیز بنری نصب شده که روی آن خبر توقیف آن به اطلاع عابرین و اهالی محل رسانده شود.
منبع:آژانس خبری مسیحیان ایران

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.