حسام طوسی

Monday, July 13, 2020

محکومیت هفت تن از نوکیشان مسیحی به اتهام برگزاری کلیسای خانگی





 در شرایطی که در جریان بازجویی این هفت مسیحی مجبور به اعتراف اجباری در مقابل دوربین شدند، قاضی دادگاه نیز آنها را متهم به پذیرش «مسیحیت صیهونیستی» کرده است.
 دادگاه انقلاب بوشهر یکشنبه اول تیرماه هفت نوکیش مسیحی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم به زندان و تبعید، محرومیت از کار و حقوق اجتماعی و جزای نقدی کرد.
به گزارش سایت «ماده ۱۸» جرم این شهروندان مسیحی در اختیار داشتن کتاب‌ها و نمادهای مسیحی، برپایی مراسم آئینی از جمله برگزاری کلیسای خانگی و ارتباط با «مبلغین» مسیحی ایرانی خارج از ایران عنوان شد.
دادگاه انقلاب بوشهر به ریاست قاضی یزدان‌شناس، «حبیب حیدری»، «سام خسروی» و همسر او «مریم فلاحی»، برادرِ سام خسروی به نام «ساسان خسروی» و همسر او «مرجان فلاحی»، «پوریا پیما» و همسر او «فاطمه طالبی» را متهم به پذیرش آنچه «مسیحیت صیهونیستی» می‌خوانند، کرده‌ است. «مسیحیت صیهونیستی» برچسبی است که نهادهای امنیتی و قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی به نوکیشان مسیحی می‌زند تا با سیاسی کردن پرونده آنها زمینه صدور احکام سنگین فراهم شود.
در این گزارش آمده سام و ساسان خسروی، هر کدام به یک سال حبس تعزیری و برای قطع رابطه با دیگر نوکیشان به دو سال ممنوعیت اقامت در بوشهر محکوم شدند. این دو شهروند مسیحی از اشتغال در مراکز اقامتی، که شغل فعلی آنهاست نیز به مدت دو سال محروم شدند.
مریم فلاحی به ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و به دلیل به مسیحی شدن، به انفصال دائم از خدمات دولتی منع شده‌است. در صورت قطعی شدن این حکم، این پرستار مسیحی پس از ۲۰ سال کار در بیمارستانی در بوشهر مجبور است محل کارش را به دلیل باور دینی‌اش ترک کند.
حبیب حیدری به یک سال حبس تعزیری، پوریا پیما به ۹۱ روز حبس تعزیری، فاطمه طالبی به ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی و مرجان فلاحی ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
طبق قانون این افراد به اعتراض به حکم دادگاه گرفته‌اند و برای این کار ۲۰ روز فرصت دارند.این افراد همگی دهم تیرماه ۱۳۹۸ توسط وزارت اطلاعات در شهر بوشهر بازداشت شدند.
نیروهای امنیتی ساعت ۹ صبح به منزل آنها یورش بردند و علاوه بر کتاب مقدس و جزوات پرستشی نشانه‌های مسیحی از جمله صلیب و تعدادی تابلو و همچنین چندین لپ‌تاپ، تلفن‌های همراه، کارت‌ها و مدارک شناسایی، کارت‌های بانکی و سایر لوازم شخصی آنها را ضبط کردند و با خود بردند.
آنها پس از دو هفته بازجویی با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به‌طور موقت آزاد شدند. گزارش‌ها حاکیست از آنها اعتراف اجباری گرفته شده است. این نوکیشان پیشتر متهم به «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در گروه‌های متخاصم علیه نظام» نیز شده بودند، که سپس از این اتهامات تبرئه شدند.
«محبت نیوز»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.