حسام طوسی

Monday, July 13, 2020

بازداشت ملیحه نظری، نوکیش مسیحی در آریاشهر تهران


مأموران اطلاعات سپاه، عصر سه‌شنبه، دهم تیر ماه، به منزل ملیحه نظری، در آریاشهر تهران هجوم برده و این نوکیش مسیحی را در حضور همسر و فرزند بیمارش بازداشت و برخی از وسایل شخصی وی از جمله کامپیوتر، تعدادی کتاب و تلفن همراه را ضبط کردند.
به نوشته محبت نیوز، خانم نظری،۴۶ ساله، بانویی خانه‌دار است که به همراه همسر و دو پسر ۲۲ و ۱۵ ساله‌اش در منطقه آریاشهرتهران زندگی می‌کند. پسر بزرگ خانم نظری به مدت دوسال است که از بیماری سرطان رنج می‌برد.
این شهروند مسیحی از ایماندارانی است که در مراسم کلیسای خانگی موسوم به «یک دلان»، شرکت کرده است. این کلیسای خانگی ویژه بانوان ایماندار مسیحی در تهران است و فقط جلسات عبادتی برگزار می‌کند. به نظر می‌رسد بازداشت وی در این رابطه صورت گرفته‌است. مسئولان امنیتی تاکنون دلیل مشخصی برای بازداشت این خانم نوکیش مسیحی ارائه نداده‌اند.
مأموران امنیتی به خانواده این نوکیش مسیحی گفته‌اند برای پیگیری وضعیت خانم نظری به زندان اوین مراجعه کنند.
خانواده خانم نظری، چهارشنبه به زندان اوین رفتند و در حالی که نام این نوکیش مسیحی در لیست بازداشت شدگان قرار داشت،موفق به ملاقات با وی نشدند.
در روزهای اخیر، »سازمان ماده ۱۸» خبر از موج جدیدی از بازداشت شهروندان مسیحی در ایران داده بود. طبق گزارش شاهدان عینی، برخی اوقات، بازداشت شدگان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
نیروهای امنیتی، بین عصر سه شنبه دهم تیرماه و صبح چهارشنبه، ۱۱ تیر ماه، در حمله هماهنگ به منازل مسیحیان در سه شهر، تهران؛ کرج و ملایر، دستکم ۱۳ نفر را بازداشت کردند.
«سازمان ماده ۱۸»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.