حسام طوسی

Monday, May 2, 2022

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سعیده خضوعی، شهروند بهائی در تهران

 



امروز دوشنبه 12 اردیبهشت 1401، سعیده خزوعی شهروند بهایی ساکن تهران با گذشت 21 روز از دستگیری همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد
.

 با وجود پیگیری های مکرر خانواده ها، از محل اختفا و فعالیت خانم خزوعی اطلاعی در دست نیست و دادستانی اوین از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری کرده است.

 ارسلان یزدانی دختر خانم خدویی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود از تماس روز گذشته مادرش خبر داد. به گفته وی، خانم خدویی به او اجازه نداده است در مورد محل نگهداری خود توضیح دهد.

خانم خودویی روز ۲۱ فروردین ماه پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت شد. این شهروند بهایی در سال اول سال جاری طی احضاریه ای به شعبه ۲ دادگاه اوین احضار و پس از مراجعه به این شعبه از وی خواسته شد روز شنبه مجددا در این شعبه حاضر شود.

 سعیده خودویی، مادر ارسلان یزدانی، شهروند بهایی است که در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ توسط نیروهای امنیتی در تهران ماندگار شد و به بازداشتگاه امنیتی در زندان اوین منتقل شد. در مدت زمان این شهروند نیروهای امنیتی منزل وی را تفتیش و وسایل شخصی وی را ضبط کردند. سرانجام در 25 اکتبر 1400 به قید وثیقه آزاد شد.

 منزل سعیده خودویی در تاریخ 8 مهر 1393 مورد بازرسی نیروهای امنیتی قرار گرفت و وسایل شخصی آنها شامل لپ تاپ، تلفن همراه، لوازم الکترونیکی، عکس و مدارک ضبط و ضبط شد.

 به به'. جوامع در ایران از آزادی های مرتبط با باورهای دینی محروم هستند، محرومیتی سیستماتیک که بر اساس ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق و ماده 18 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، هرکس حق آزادی مذهب و مذهب را دارد. باور بیان آن باید آزادی فردی یا جمعی و به طور کلی یا پنهانی باشد.

به گفته منابع رسمی، بیش از 300 هزار بهایی در ایران وجود دارد، اما قانون اساسی ایران نه تنها اسلام، غیرت، غیرت و زرتشتی را به رسمیت می شناسد، بلکه بهاییت را نیز به رسمیت می شناسد. به همین دلیل، حقوق بهائیان در ایران همواره در طول سالیان متمادی بدون تغییر بوده است.

  خبرگزاری هرانا


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.