حسام طوسی

Saturday, April 23, 2022

اجرای مجازات دو سال حبس نوکیش مسیحی فریبا دلیر



 فریبا دلیر، نوکیش مسیحی جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۲ سال حبس محکوم شد.

 گزارش‌ها از ایران حاکیست یک شهروند مسیحی به نام “فریبا دلیر” شنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برای اجرای حکم دو سال زندان به زندان فراخوانده شد.
فریبا دلیر و پنج نوکیش مسیحی دیگر، در تیرماه سال ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. منابع نزدیک به این نوکیش مسیحی می‌گویند وی ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ در یک آرایشگاه دستگیر شد.
همسر خانم دلیر که در زمان بازداشت با یکدیگر نامزد بودند نیز به همراه یک نوکیش مسیحی دیگر که هویت او مشخص نشده، به صورت جداگانه بازداشت شدند.
دادگاه انقلاب روز ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰ به تصور داشتن سابقه کیفری قبلی به ۵ سال حبس محکوم کرده بود. این رأی پس از اصلاح به ۲ سال حبس تعزیری کاهش یافت. “سروش” همسر فریبا دلیری نیز به همراه سه نوکیش مسیحی دیگر هر کدام به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شدند که طبق حکم صادر شده به جزای نقدی پنج میلیون تومانی تبدیل و جایگزین شد.

فریبا دلیری پس از گذراندن حدود ۵۰ روز بازداشت در سلول انفرادی به زندان قرچک ورامین منتقل و همسرش سروش نیز به ندامتگاه تهران بزرگ منتقل شد.

این دو شهروند مسیحی دو ماه دیگر را نیز در بازداشت بسر بردند و سپس با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی برای فریبا و ۳۰۰ میلیون تومان برای همسرش تا تشکیل دادگاه بطور موقت آزاد شدند.

به نظر می‌رسد موج تازه‌ای از فشار علیه ایمانداران مسیحی از سوی نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی به راه افتاده است.
پیش از این سه زن مسیحی که یکی از آنها دختری ۱۷ ساله بود روز ۲۷ تیرماه در منزلشان بازداشت شدند. هویت آنها هنوز مشخص نشده است.

«محبت نیوز»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.