حسام طوسی

Saturday, April 23, 2022

اجرای مجازات دو سال حبس «سکینه بهجتی» از اعضای کلیسای غیر تثلیثی رشت

 

 گزارش‌ها از ایران حاکیست “سکینه بهجتی” از اعضای کلیسای غیرتثلیثی رشت که متهم به «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» است روز شنبه ۲۷ فروردین ماه جهت تحمل حبس راهی زندان لاکان رشت شد.

خانم بهجتی مردادماه ۹۹ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل کلیسای خانگی و تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ مسیحیت تبشیری» به دو سال حبس تعزیزی محکوم شده بود.

ایمان سلیمانی، وکیل مدافع این شهروند در این خصوص به محبت نیوز گفت: «موکلم قبل از عید برای تحمل حبس از جانب شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین جهت تحمل حبس احضار شده بود که با تقدیم لایحه دفاعیه مهلت یک ماهه با توجه به سکونت ایشان در رشت و دارا بودن فرزند خردسال از شعبه اجرای احکام درخواست شد و با موافقت اجرای احکام نهایتا در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ مجدداً جهت اجرای مجازات حبس احضار شدند که با پیگیری های اینجانب، درخواست انتقالی ایشان از زندان اوین به زندان رشت تایید شد.»

سکینه بهجتی پیشتر به همراه سه مسیحی دیگر در بهمن‌ماه ۹۸ در پی حضور ماموران امنیتی در منزل از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» مورد بازجویی قرار گرفته و پس از توقیف وسایل و مدارک شخصی به وی گفته شده بود که به زودی به دادگاه احضار خواهد شد.

خانم بهجتی اردیبهشت‌ماه ۹۹ طی یک تماس تلفنی به شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب رشت احضار شده و پس از تفهیم اتهام قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای او صادر شد. وی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه، به دلیل عدم توانایی مالی در تودیع قرار وثیقه، به زندان لاکان رشت منتقل شده و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت با کاهش قرار وثیقه به ۲۰۰ میلیون تومان به صورت ‌موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

سکینه بهجتی در نهایت مردادماه ۹۹ از سوی دادگاه به ۲ سال حبس تعزیری به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل کلیسای خانگی و تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ مسیحیت تبشیری” محکوم شد.

او در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ طی ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام کیفری دادسرای اوین احضار شده بود.

منبع :محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.