حسام طوسی

Friday, April 24, 2020

محکومیت نوکیش مسیحی «ماری محمدی» به حبس و شلاق




گزارش‌‌ها از ایران حاکیست فاطمه (ماری) محمدی از نوکیشان  مسیحی به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی» (اعتراضات دی‌ماه ۹۸ پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه) محکوم به سه ماه و یک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق شده است.
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ماری محمدی روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ در شعبه ۱۱۶۷ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شده بود.

این نوکیش مسیحی در مورد این حکم گفته «در پرونده هیچگونه مدرکی در خصوص کیفرخواست صادره (اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی (ویژه تجمع دی ماه ۱۳۹۸ هواپیما) وجود نداشت. حتی از منظر قوانین جمهوری اسلامی باید تبرئه می‌شدم اما نه تنها به حبس بلکه به شلاق هم محکوم شده‌ام.»
وی افزود «البته ناگفته نماند که با توجه به اینکه پیش از صدور حکم، انواع و اقسام شکنجه‌ها را- که در هیچ یک از قوانین ذکر نشده و اتفاقا خود آنها اعمال جرم تلقی می‌شوند- را خود و خانواده‌ام متحمل شدیم، در صورتیکه حتی اگر تبرئه هم می‌شدم، این تبرئه یک تبرئه واقعی نبود.»
وی در مورد اینکه به چه دلیل درخواست تجدیدنظر در مورد حکمش نکرده گفت «نظر به اینکه دادگاه‌های تجدید نظر به دادگاه‌های تایید نظر تبدیل شده، از اعتراض به حکم خودداری کردیم.»

گفته می‌‌شود در جریان جلسه دادگاه قاضی ضمن تفتیش عقاید سوالاتی در خصوص مذهب و دلایل گرویدن ایشان به مسیحیت مطرح کرده و خطاب به خانم محمدی گفته است: «اسم شما فاطمه است، چطور مسیحی هستید؟ آیا شما تغییر دین داده‌اید و اسلام را قبول ندارید؟ آیا می‌دانید مسیحیت خلاءهای زیادی دارد و مسیری که انتخاب کرده‌اید اشتباه است؟ آیا خانواده‌ات از تغییر دادن دین‌تان آگاه هستند و با آن مشکلی ندارند؟»


محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.