حسام طوسی

Thursday, April 30, 2020

احضار و بازجویی مظفر صالح نیا و همسرش توسط اطلاعات سپاه در سنندج


در آستانه روز جهانی کارگر، مظفر صالح نیا، فعال کارگری و همسرش، توسط اطلاعات سپاه شهر سنندج احضار و برای ساعاتی مورد بارجویی قرار گرفتند. این فعال کارگری در اردیبهشت ماه ۹۸ نیز از سوی این نهاد امنیتی احضار شده و به وی اعلام شده بود که در صورت شرکت در تجمعات کارگری، با او برخورد خواهد شد.
 مظفر صالح نیا، فعال کارگری و همسرش توسط اطلاعات سپاه شهر سنندج احضار و مورد بارجویی قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، این نهاد امنیتی در آستانه روز جهانی کارگر، آنان را از شرکت در تمامی مراسم‌های غیر دولتی منع کرده و برای ساعاتی با طرح سوالاتی در ارتباط با تجمعات روز جهانی کارگر، ۸ مارس و تلاش های مردم علیه اعدام مورد بازجویی قرار داده است.
گفتنی است که احضار فعالان کارگری در آستانه روز جهانی کارگر در ایران مسبوق به سابقه است. اردیبهشت ماه سال گذشته نیز مظفر صالح نیا به همراه غالب حسینی، توسط سپاه پاسداران احضار شده و به آن‌ها اعلام شده بود هیچ گونه مجوزی برای تجمعات کارگری صادر نشده و در صورت تجمع، با آنان برخورد خواهد شد.
لازم به یادآوری است مظفر صالح نیا پیشتر در تاریخ یکم تیرماه ۹۵ از سوی مامورین اطلاعات سنندج بازداشت و پس  از حدود ۲۰ روز با گذاشتن وثیقه به طور موقت آزاده بود.
علیرغم اینکه آقای صالح نیا در دادگاه بابت اتهامات وارده تبرئه شده بود، مجددا به علت فعالیتهایش در تاریخ ۴ مهرماه ۹۶ بار دیگر بازداشت شد.

اتحادیه آزاد کارگران

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.