حسام طوسی

Sunday, November 9, 2014

خودداری دادستانی از دادن ملاقات حضوری به خانواده عبدالفتاح سلطانی برای سومین بار پیاپی


 مقامات دادستانی تهران برای سومین بار پیاپی از دادن وقت ملاقات حضوری به خانواده عبد الفتاح سلطانی، وکیل دادگستری که به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیزی محکوم شده است، خودداری کردند.
به گزارش هرانا به نقل از جرس، پیش‌تر برگزاری یک نشست با حضور جمعی از فعالان مدنی در کنار اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در منزل این وکیل زندانی دلیل لغو ملاقات‌های حضوری وی تا اطلاغ ثانوی عنوان شده بود.
با این حال مسولان دادستانی به رغم قول خود که ملاقات‌های حضوری این وکیل زندانی به حالت عادی بازگشته است، این هفته نیز از دادن ملاقات حضوری به این زندانی و خانواده وی خوددرای کرد.
در اولین روز این تهدید خدابخشی گفته بود برای یک ماه به شما ملاقات حضوری نخواهیم داد اما این سومین درخواست معصومه دهقان همسر این زندانی سیاسی برای ملاقات با وی است که با مخالفت دادستانی مواجه می‌شود و معلوم نیست این وضعیت تا کی ادامه داشته باشد.
به گفته معصومه دهقان، «برگزاری این مراسم آنچنان سنگین بوده که تمام درخواست‌های پزشکی ما هم با مخالفت مواجه شده است هرچند که پیش از این نیز با عدم هماهنگی‌ها و بی‌توجهی به وضعیت وخیم جسمانی همسرم، تمام تلاش‌های من برای گرفتن وقت دکتر و هماهنگی با زندان و دادستانی با بی‌توجهی کامل کنسل می‌شد.»
وی افزود: شنبهٔ هفتهٔ گذشته درخواست ویزیت پزشک قلب برای ایشان دادم، که به این درخواست بی‌توجهی شده است. همسر این زندانی سیاسی می‌گوید: ۱۹ شهریور، چهارمین سالگرد اسارت وی را گرفتیم و از‌‌ همان زمان تهدید کردند که ملاقات حضوری‌ها منتفی شده است.

عبدالفتاح سلطانی عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ بازداشت و از آن تاریخ تا کنون در زندان اوین زندانی به سر می‌برد.
چهارشنبه نوزدهم شهریور ماه ۱۳۹۳ به مناسبت آغاز چهارمین سال زندانی شدن عبدالفتاح سلطانی با حضور در منزل این وکیل دادگستری از تلاش‌های او در زمینه گسترش حقوق بشر قدردانی شد.

در ان مراسم که با حضور جمعی از فعالان مدنی در کنار اعضاء کانون مدافعان حقوق بشر برگزار شد، پیام خانم عبادی بعنوان رئیس کانون مدافعان در جلسه قرائت شد و خانم نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر و عضو کانون شهروندی حقوق بشر نیز در سخنانی گفت: «پرونده عبدالفتاح سلطانی از شهریور سال ۹۲ و با اعلام نظر سه قاضی از جمله آقای آوایی، ریاست سابق کل دادگستری تهران جهت اعمال ماده ۱۸ به دفتر ریاست قوه قضاییه ارسال شده که هم‌چنان در بلاتکلیفی است در حالی که باید ظرف ۳ ماه به شعبه هم عرض ارجاع می‌شد یعنی به نوعی پرونده آقای سلطانی یک سال است که در دفتر ریاست قوه قضاییه به طور غیر قانونی بایگانی شده است.» نرگس محمدی به نمایندگی از جمع خواستار رسیدگی به این پرونده شد.
هشتم مهر عبدا الفتاح سلظانی به بیمارستان امام خمینی قلب اعزام شد و دکتر دستور بستری داد ولی دادستانی قبول نکرد و اعلام کرد اگر صلاح بدانیم، خودمان پیگیری می‌کنیم. ولی تا امروز هیچ پیگیری‌ای نشده است و با اینکه این وکیل دادگستری تپش قلب و درد شدید قفسهٔ سنیه دارد و فشار خون او هم بالا است اما بی‌توجهی‌های دادستانی به وضعیت او ادامه دارد.
همسر این رندانی سیاسی می‌گوید: اوایل آبان نامه‌ای به معاون دادستان آقای تورج که سرپرست اوین هم هست دادم مبنی بر رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان و مرخصی استعلاجی اما هیچ جوابی تا به امروز به من نداده‌اند.
وی ادامه می‌دهد: آقای خدابخشی چند ماه است که یک میلیارد وثیقه خواسته‌اند که ما کارهای کار‌شناسی را انجام دادیم و ۲ میلیون هم هزینهٔ کار‌شناسی دادیم اما بعد از دریافت نامهٔ کار‌شناسی خدابخشی گفت که ما تصمیم به دادن مرخصی نداریم. چهاربار از ما وثیقه خواستند که هر بار خودشات ن تصمیم را عوض کردند و با کارشکنی دوباره از دادن مرخصی که حق مسلم ایشان و هر زندانی است سر باز زدند. اینکه از ما بار‌ها وثیقه خواسته و بعد تصمیمشان را عوض کرده‌اند به نوعی برنامه‌ای است برای آزار روحی ایشان و خانواده که به نوعی حق زندانی را از او دریغ می‌کنند و با وعده‌های توخالی باعث شکنجهٔ روحی خانواده می‌شوند.
خانم دهقان می‌گوید: مگر آقایی خدابخشی دکتر است که می‌گوید هر وقت تشخیص بدهیم ایشان را به دکتر می‌فرستیم! اگر ایشان دکتر هستند و متخصص، پس چرا متخصص پزشکی قانونی دستور به بستری شدن دادند و هیچ توجهی نکرده‌اند.
وی می‌افزاید: ایشان در دی ماه سال گذشته به علت مشکل گوارشی در بیمارستان بستری شد و با بهبود نسبی و به درخواست خودش به زندان بازگشت ولی حالا علاوه بر مشکل گوارش که برگشته مشکل درد قفسهٔ سینه و کم خونی شدیدی که پیدا کرده‌اند نگرانی‌ها هر ثانیه بیشتر می‌شود و با هر دکتری که مشورت می‌کنیم تاکید می‌کنند که حتما باید بستری شوند و تحت مراقبت ویژه قرار بگیرند.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.