حسام طوسی

Wednesday, November 19, 2014

احکام کمیته انضباطی دانشگاه شهرکرد برای ابراز عقیده در کرسی آزاد اندیشی

دو تن از دانشجویان دانشگاه شهرکرد به نام‌های محمد (کورش) توانگر و محسن مصلحی بخاطر بیان نظر و عقیده در کرسی‌های آزاد اندیشی با احکام سنگین شورای انضباطی روبرو شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو تن از دانشجویان دانشگاه شهرکرد به دلیل بیان نظر و عقیده خود در کرسی‌های آزاد اندیشی این دانشگاه با احکام شورای انضباطی رو برو شدند.
طی حکم شورای انضباطی محمد (کورش) توانگر با «منع از تحصیل به مدت دو نیمسال با احتساب سنوات» و محسن مصلحی با «منع از امکانات رفاهی تا پایان تحصیل» روبرو شدند.
یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «این دانشجویان در نشستی موسوم به کرسی آزاد اندیشی‌ای با عنوان حقوق بشر حضور یافته و از لزوم رعایت اعلامیه حقوق بشر، لزوم اجرای پسندیده‌تر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نقد به اشتباهات گذشته که نسبت به اشخاص یا گروه‌های مختلف از سال ۱۳۵۷ تا کنون صورت گرفته به عنوان دانشجویانی انقلابی و دلسوزِ نظام انتقاداتی صریح انجام داده و خواهان رفع این اشتباهات شدند. اما انجمن اسلامی مستقل، جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی پس از برگزاری این کرسی اقدام به انتشار بیانیه و چسباندن اتهامات واهی و بدون سند به دانشجویان منتقد کرده و حتی آن را قبل از اذان ظهر از تریبون مسجد دانشگاه پخش کردند و مسوولین دانشگاه نسبت به این اقدام سکوت اختیار کردند.»


وی همچنین ادامه داد: «از طرف دیگر دانشجویان منتقد به کمیته انضباطی فراخوانده شده و با اتهاماتی کذب و بی‌اساس روبرو شدند، اتهاماتی که یا اصلا در موضوعیت حرف‌های مطرح شده در کرسی نبود و یا برداشت‌های شخصی و مغرضانه یک شنونده بوده‌اند. با وجود دفاعیات مستدل منتقدان و ارائه مستندات کافی، کمیته انضباطی‌‌ همان اتهامات را به صورت دیگری مطرح کردند و برای دانشجویان نامبرده حکم انضباطی صادر کردند. نهاد رهبری در دانشگاه به عنوان برگزار کننده اصلی کرسی‌های آزاد اندیشی که باید حفاظت اطلاعات مطروحه در کرسی را انجام دهد فیلم و اظهارات بیان شده در کرسی را در اختیار کمیته انضباطی قرار دادند و بار دیگر اثبات کردند که در انجام توصیه مستقیم رهبری ناتوان هستند.»
این منبع در ادامه گفت: «این در حالی است که با وجود فشار‌های متعدد بر دانشجویان منتقد در طی چهار سال گذشته در دانشگاه شهرکرد کرسی آزاد اندیشی برگزار می‌شده است و دانشجویان منتقد همیشه تحت اتهامات و فشارهای سنگینی بوده‌اند که اصلا در مبحث آزاد اندیشی موضوعیتی نداشته‌اند، ولی ریاست جدید که همراه با دولت جدید منتصب گردیده‌اند با چنین حکمی اذهان دانشگاهیان را شگفت زده نمودند.»
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.