حسام طوسی

Wednesday, March 30, 2022

گزارش سالانه عفو بین‌الملل؛ «تبعیض» علیه مسیحیان ایران ادامه دارد

 


تازه‌ترین گزارش سالانه عفو بین‌الملل درباره وضعیت حقوق بشر در ۱۵۴ کشور روز سه‌شنبه نهم فروردین منتشر شد.

در این گزارش از وضعیت حقوق بشر در ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۱، از ایران به عنوان کشوری یاد شده که همچنان به نقض حقوق بشر، شکنجه و سرکوب شدید ادامه می‌دهد.همچنین به استفاده از زور در سرکوب تجمعات مسالمت‌آمیز، بازداشت و پیگرد شهروندان فقط به دلیل بیان حقوق انسانی خود، و تبعیض علیه اقلیت‌ها نیز اشاره شده است.

این نهاد بین‌المللی می‌گوید در ایران اقلیت‌های مذهبی، از جمله مسیحیان، بهائیان، یهودیان، سنی‌ها و دراویش گنابادی نیز همواره مورد تبعیض قرار می‌گیرند، بازداشت می‌شوند و از دسترسی برابر به آموزش، اشتغال، مناصب سیاسی و اماکن عبادت محروم می‌مانند.

در این گزارش با اشاره به وضعیت بهاییان در ایران، به مواردی همچون مصادره اموال، تخریب خانه‌ها و گورستان‌های آنان، نفرت‌پراکنی از سوی مقامات رسمی و رسانه‌های حکومتی و ممنوعیت تحصیل بهاییان در دانشگاه‌ها اشاره شده است.

انتشار این گزارش سالانه در حالی است که جمهوری اسلامی گزارش نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری مستقل درباره وضعیت نقض حقوق بشر در ایران را رد می‌کند. جمهوری اسلامی همچنین برای گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر در ایران، به منظور سفر به این کشور ویزا صادر نمی‌کند.

منبع:محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.