حسام طوسی

Saturday, January 28, 2017

دوره جدید نشست‌های ضدمسیحی و بسترسازی برای برخوردهای امنیتی بیشتر
















در جمهوری اسلامی جریانی به راه افتاده که در گام اول مسیحیت پروتستان ( بشارتی) را به عنوان یک تشکیلات سکولار مطرح کند و سپس آن را در مقابل نظریه‎ی ولایت فقیه قرار دهد.
 به گزارش «محبت نیوز» براساس اصل آزادی عقیده، تفسیر، تحلیل و حتی گرایش و حمایت از مکتب و آئین که ضدّیتی با اصول انسانی نداشته باشد منعی وجود ندارد. پیروان و حامیان نظریه‎ی ولایت فقیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند، حتی انتقاد به دیگر ادیان اگر در چارچوب صلح و بی‎خطر باشد منتهی به رفتارها و عملکرد اسلامی به مانند داعشی و طالبانی نشود هم در دنیای دموکراسی تعریف شده است.
اما متاسفانه جمهوری اسلامی نه تنها در ایران برای پیروان دیگر ادیان و مذاهب محدودیت‌های شدیدی را اعمال می‌کند، بلکه از طریق همین جلسات نقد و بررسی برای مقابله‏ شدیدتر با دگراندیشان عقیدتی و دینی بسترسازی می‌کند.

همزمان، چون به طور مشخص برای ایجاد چنین موج‌هایی در جامعه که منتهی به برخورد امنیتی می‌شود یک اتاق فکر تصمیم‌گیری می‌کند می‎بینیم در عرض یک دوره‏ ی زمانی کوتاه دو یا سه روزه چندین نشست و جلسه و هم‌اندیشی ضد مسیحیت یا سکولاریسم برگزار می‌شود، سخنرانان در مباحث یک طرفه هر آنچه باید برای تفسیر و تحلیل در ضد با آئین‌ها و مذاهب غیراسلامی بگویند درست یا غلط بیان می‌کنند در گام دوم دستگاه‌های تبلیغاتی و خبرگزاری‌های حکومتی و صدا و سیما با حجم گسترده‌ای آنها را منتشر و تبلیغ کرده و در نهایت چند ماه بعد آثار آن را در قالب دستگیری و احضار جمع زیادی از نوکیشان مسیحی، دگراندیشان مذهبی و حتی در ابعادی دیگر حمله به بهائیان، دراویش و دستگیری دوتابعیتی‌های و دریافت بودجه برای مقابله فرهنگی و پدیده‎ی نفوذ می‎بینیم.


در یکی از تازه‌ترینِ این جلسات غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفته سکولاریسم خواستار گسترش جریان تصوف، در برابر فقاهت است و تلقی یکسانی از این جنبه با مسیحیت دارد.

این اظهارات در حالت طبیعی کاملن قابل توجیه است و یک نظریه پرداز با نفوذ در حکومت در یک جلسه آن را عنوان کرده است. اما بازتاب این قبیل صحبت‌ها که به نوعی تحریک کردن نهادهای تصمیم‌گیری و امنیتی است، آن می‎شود که جعفر سبحانی٬ از مراجع تقلید تندرو٬ همزمان خواستار نظارت دقیق بر چاپ و انتشار کتب در ایران شده و گفته «نباید کتب ضد دین و ضد انقلاب مجوز انتشار و چاپ بگیرد» و همزمان صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه می‌گوید، آنهایی که معتقد به جدایی دین از سیاست٬ نقش نفوذی را بازی می‌کنند.


یکی از پروژه‌های اصلی سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی هم این است که به فرمان سیدعلی خامنه‌ای جلوی نفوذ را بگیرند. دامنه‌ی نفوذ هم آنقدر وسیع تعریف کردند که حتی یک فیلم سینمایی یا انتشار یک کتاب خلاف ایده‌های اسلامی ممکن است با اتهامات امنیتی و جاسوسی روبه رو شود.

در چنین فضایی نتیجه‎ی جلسات اندیشمندان اسلامی و حکومتی ضدمسیحیت منتهی به پرونده ‏سازی و فضاسازی علیه مسیحیان و بویژه نوکیشان مسیحی می‌شود و چون قوه‌قضائیه از این تفکرات تاثیرپذیر است دستور برخورد می‌دهد و نیروهای امنیتی وارد کارزار می‎شوند و در نتیجه ده‌ها دگراندیش پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند.


«انقلاب ماندگار» از برنامه‎هایی است که اخیرن رادیو گفتگو جمهوری اسلامی پخش می‌شود و فصل تازه‎ای را از همسان قرار دادند مسیحیت پروتستان و سکولاریسم کنار هم آغاز کرده و عنوان می‌کند که هر دوی آنها به دنبال نفوذ در اسلام هستند.

محمد شجاعیان از روحانیون حوزه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در برنامه روز چهارم بهمن ماه رادیو گفتگو مدعی گردیده:«کلیسا در گذشته دروس سنتی تدریس می‌کرد، اما امروز فرق کرده دروس سکولار تدریس می‌کند».

شبیه همین اظهارات را در جلسه آموزشی «طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی» در دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرده و گفته مسیحیت و سکولاریسم را در کنار هم قرار داده است.

او در همین جلسه از حاضرین پرسیده «اگر حجاب تبلیغ اسلام است، آیا استفاده از گردنبند صلیب، ترویج مسیحیت نیست؟» بعد هم تاکید کرده «در اداره کشور، باید دقت کنیم چون تلاش بسیار گسترده‌ای برای ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی در جریان است، زیرا اگر حکومت دینی کارآمد باشد، بنیان سکولاریسم فرو می‌پاشد».


تمام این اظهارنظرها و بسترسازی‌ها و چراغ سبز نشان دادن به برخوردهای قهری با نوکیشان مسیحی و دگراندیشان از چنین فضاهایی آغاز می‎شود که امثال حداد عادل با کمگ دستگاه‌های تبلیغاتی نظام آغازگر آن است.

منبع:محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.