حسام طوسی

Thursday, August 4, 2022

رد درخواست اعاده دادرسی دو “شهروند مسیحی” در دیوان‌عالی کشور

 


وکیل مدافع دو تن از شهروندان مسیحی می‌گوید؛ “دادنامه رد اعاده دادرسی این افراد ابلاغ شده و شعبه ۲۶ دیوان‌عالی «بدون هرگونه استدلال و بدون توجه به دفاعیات قبلی» آنها رد شده است.”

 گزارش‌ها از ایران حاکیست درخواست اعاده دادرسی انوشاوان آودیان شهروند ارمنی و عباس سوری از نوکیشان مسیحی در شعبه ۲۶ دیوان‌عالی کشور رد شده است.

ایمان سلیمانی وکیل مدافع آودیان و سوری روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد به محبت نیوز گفت که دادنامه رد اعاده دادرسی این دو ابلاغ شد و شعبه ۲۶ دیوان‌عالی «بدون هرگونه استدلال و بدون توجه به دفاعیات قبلی» رد کرده است.

این دو نفر از جمله ۱۸ شهروندی بوده‌اند که ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ در حالی که در خانه یک شهروند مسیحی در محله نارمک تهران گرد آمده و مشغول عبادت بودند با یورش ۳۰ مامور وزارت اطلاعات، بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شدند.

دادگاه انقلاب تهران ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ انوشاوان آودیان را به اتهام «تشکیل و اداره گروه غیرقانونی برای اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۰ سال زندان و ۱۰ سال محکومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرده بود.همچنین عباس سوری نیز متهم به عضویت در «گروه غیرقانونی» شد و هر کدام در آنان به ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و همینطور پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۱۰ سال عدم حق عضویت در گروه‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شدند.

براساس حکم دادگاه، عباس سوری از کشور ممنوع الخروج شد و مجبور است دو سال بیرون از تهران و استان‌های همجوار زندگی کند و در واقع تبعید شده است. با این حال در حکم دادگاه تجدیدنظر، محرومیت اجتماعی از مجازات این نوکیش مسیحی حذف شد و جزای نقدی به شش میلیون کاهش یافت.

پرونده این شهروندان مسیحی شامل هفت جلد، و هر جلد بالغ بر ۶۰۰ صفحه محتويات بوده‌است.

وکیل مدافع این شهروندان مسیحی پیش از این در اعتراض به حکم سنگین موکلانش گفته بود این حکم نشان دهنده عدم مطالعه کافی، شنیده نشدن دفاعیات موکلین، و ناعادلانه بودن روند صدور آن است.

منبع:محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.