حسام طوسی

Friday, July 23, 2021

اعتراضات الیگودرز؛ تائید یک کشته و هفت زخمی توسط نیروی انتظامی

 










معاون فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان، کشته شدن یک شهروند جوان و زخمی شدن هفت تن دیگر در جریان اعتراضات شب گذشته مردم شهرستان الیگودرز، بر اثر تیراندازی را تائید کرد. او همچنین بازداشت تعدادی از شهروندان را نیر در اعتراضات این شهر تائید کرده است. شب گذشته ۳۱ تیرماه، شماری از مردم الیگودرز در حمایت از مردم خوزستان تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، معاون فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان، کشته و زخمی شدن هشت شهروند در جریان اعتراضات شب گذشته مردم شهرستان الیگودرز بر اثر تیراندازی را تائید کرد.

در این گزارش اشاره ای به هویت این شهروندان نشده است؛ با این حال خبرگزاری صدا و سیما دو تن از بازداشت شدگان را نوجوان ۱۶ ساله عنوان کرده بود.

علی گلالی با اشاره به اعتراضات شب گذشته مردم در شهرستان الیگودرز اظهار داشت: شب گذشته تعدادی از مردم شهرستان الیگودرز به ‌صورت مسالمت‌آمیز در مورد مشکلات کم‌آبی استان خوزستان تجمع داشتند و خواستار حل مشکل مردم شدند.

گلالی همچنین بدون اشاره به تعداد و هویت این افراد، از بازداشت شماری از شهروندان و تحویل دادن آنان به مراجع قضایی خبر داده است.

شب گذشته ۳۱ تیرماه، شماری از مردم الیگودرز در حمایت از مردم خوزستان تجمع اعتراضی برپا کردند. بر اساس ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود اعتراضات شب گذشته مردم الیگودرز با حضور نیروهای نظامی و تیراندازی به سوی معترضین به خشونت کشیده شده است.

پیش از این تعداد کشته شدگان تایید شده توسط مقامات استانی در جریان اعتراضات ۸ روز اخیر، چهار تن از جمله سه شهروند و یک مامور نیروی انتظامی، اعلام شده بود. منابع محلی هویت دو تن از این افراد را مصطفی نعیماوی ۳۰ ساله از اهالی شادگان، قاسم ناصری (خضیری)، حدودا ۱۷ ساله از اهالی منطقه کوت عبدالله اهواز اعلام کرده اند. همچنین یکی دیگر از کشته‌شدگان اعتراضات به نام هادی بهمنی که گفته می‌شود نوجوانی ۱۷ ساله است، روز گذشته به خاک سپرده شد. بر اساس گزارشات منتشر شده، او در تاریخ ۲۹ تیرماه در ایذه کشته شد. برخی گزارشات منابع محلی تعداد افراد جان باخته را حداقل دو برابر این آمار میدانند اما هرانا تا این لحظه قادر به تایید صحت آن نیست و موضوع را تحت بررسی دارد.

از تاریخ ۲۴ تیرماه، شهروندان معترض در شهرهای مختلف اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند که در بسیاری موارد این تجمعات با حضور نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شده است.

هرانا پیشتر گزارش هایی از روز اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم ، ششم، هفتم و هشتم این اعتراضات منتشر کرده و به جزییات و واکنشها پرداخته است.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.