حسام طوسی

Saturday, February 15, 2020

بازداشت همسر و فرزند عبدالناصر مهیمنی،‌ روزنامه‌نگار،‌ توسط نیروهای امنیتی

بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ ماه، حامد و ساره مهیمنی،‌ فرزند و همسر عبدالناصر مهیمنی روزنامه نگار و فعال مدنی،‌ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. اتهام این دو شهروند در شعبه ششم بازپرسی دادسرای امنیت اوین، “اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به تقل از امتداد، در دقایق اولیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل مسکونی حامد مهیمنی در تهران، او را به همراه مادرش ساره مهیمنی را بازداشت کردند.
این دو شهروند طی تماس تلفنی به عبدالناصر مهیمنی،‌ روزنامه‌نگار و فعال مدنی از بازداشت و انتقال خود به زندان اوین خبر دادند.
در این گزارش آمده است که این افراد در شعبه ششم بازپرسی دادسرای امنیت اوین به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده‌اند. دادسرای امنیتی اوین روز شنبه از ارائه هرگونه توضیح درباره دلایل بازداشت حامد و ساره مهیمنی، خودداری کرده است.
حامد مهیمنی پزشک عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و رتبه اول کنکور پزشکی استان گلستان در سال ۱۳۸۹ است. ساره مهیمنی نیز در ۳۰ سال گذشته در شهر گرگان به تدریس زبان انگلیسی مشغول بوده است.
عبدالناصر مهیمنی روزنامه نگار و  فعال مدنی، سابقه ریاست خانه مطبوعات گلستان، سردبیری روزنامه «اقتصاد گلستان» و نیز مدیریت بنگاه خبری «گرگان‌رسانه» را در کارنامه خود دارد.
او یک بار نیز در سال ۱۳۸۹ و در پی اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و به ۱۷ ماه حبس محکوم شده بود که در نهایت از تمام اتهامان مطروحه تبرئه شد.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.