حسام طوسی

Friday, October 7, 2016

بازداشت منوچهر خلوصی شهروند بهایی در مشهد





manochehr-kholosi 

روز گذشته منوچهر خلوصی شهروند بهایی در مشهد یک‌ ماه زودتر از تاریخ مقرر، توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری بازداشت شد.
 صبح روز پنجشنبه ۱۵ مهر ماه ماموران امنیتی به منزل منوچهر خلوصی مراجعه کرده و پس از بازداشت، وی را به زندان وکیل آباد مشهد منتقل کردند.
یک منبع نزدیک به خانواده خلوصی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا تاکید کرد: “بازداشت آقای خلوصی در حالی بوده که احضاریه‌ی او برای یک ماه دیگر بوده است.”
منوچهر خلوصی در آذرماه ۹۲ با ورود مامورین به منزل مسکونی اش برای ششمین بار پس از انقلاب به دلیل باورهای دینی خود بازداشت و سرانجام توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد به اتهام اقدام علیه امنیت و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال زندان محکوم شد.
مدتی بعد، این حکم در دادگاه تجدیدنظر به یک‌سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.
شایان ذکر است دو فرزند دختر این شهروند بهایی نیز با نام‌های نیکا و نوا خلوصی با احکام به ترتیب شش سال و نیم و چهار سال حبس، بیش از دو سال است که در زندان وکیل آباد مشهد زندانی هستند.
هرانا پیش از این با انتشار رونوشت عینی از حکم صادره دادگاه انقلاب در خصوص پرونده آقای خلوصی و ذکر گردش کار دستگاه امنیتی در این مورد، بر بازداشت و محکومیت این شهروند ایرانی صرفا به دلیل باورهای دینی تاکید کرده است.

 خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.