حسام طوسی

Tuesday, September 10, 2019

بازداشت یک کتابفروش اهل بوکان به اتهام فروش «کتاب مقدس»



“مصطفی رحیمی” یک کتابفروش بوکانی به اتهام فروش انجیل توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به حکم دادگاه جریمه و به زندان افتاده است.
گزارش‌ها از ایران حاکیست در روزهای گذشتە یک شهروند اهل بوکان به اتهام فروش «کتاب مقدس» (انجیل) بازداشت و زندانی شده است.
«مصطفی رحیمی» فرزند علی از سوی شعبە ١٠١ دادگاه عمومی بوکان بە تحمل ٣ ماه و یک روز حبس محکوم شدە است.
منابع نزدیک به خانواده این شهروند بازداشت او به اتهام فروش انجیل را تایید کردند.
مصطفی رحیمی که پیش از این ٢١ خرداد ٩٨ (١١ ژوئن ٢٠١٩)، توسط نیروهای ادارە اطلاعات بوکان بازداشت شده بود با حکم دادگاه به جریمه نقدی و حبس تعزیری محکوم شد اما به قید وثیقە ٢٠٠ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد. اما منابع مطلع می‌گویند چند روز بعد جهت اجرای حکم بازداشت فراخوانده شد و در زندان مرکزی بوکان محبوس است.
بوکان از شهرهای کُردنشین استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است. رحیمی در کوچە «بانک ملی» بوکان کتاب فروشی داشت.
جمهوری اسلامی ایران دسترسی به کتاب‌‌هایی با محتوای مسیحی را به شدت محدود کرده و چاپ و تکثیر و فروش آنها نیز ممنوع است و مجازات سنگینی دارد.
در سالجاری تاکنون ده‌ها شهروند ایرانی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت بازداشت و روانه زندان شدند، حکومت اقلیت‌های دینی به ویژه مسیحیان فارسی زبان را به شدت زیر فشار می‎گذارد و حقوق آنها را نقض می‌کند و در نتیجه برای آنها راهی به جز فرارو پناهندگی به دیگر کشورها باقی نمی‎گذارد.
فشارهای سازمان یافته بر مسیحیان از چهل سال گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. خشم و خشونتی که پس از انقلاب علیه مسیحیان به راه افتاد سبب شد خود ایرانی‎ها به دنبال تحقیق و مطالعه در مورد مسیحیت را آغاز کنند.
امروز کلیساهای ایرانی به طور گسترده در دنیا شناخته شده و در زمره کلیساهایی است که رشد زیادی داشته است.
«محبت نیوز»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.