حسام طوسی

Saturday, August 24, 2019



مرضیه امیری، روزنامه نگار روزنامه شرق و از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد. گفته می شود ۶ سال از حبس وی قابل اجرا خواهد بود. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مرضیه امیری، در تاریخ ۲۲ مردادماه برگزار شده بود.
 شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، مرضیه امیری، روزنامه نگار شرق و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر را به حبس و شلاق محکوم کرد.

سمیرا امیری، خواهر مرضیه امیری با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: “مرضیه به ۱۴۸ ضربه شلاق و مجموعا ده سال و نیم زندان محکوم شد که شش سال از آن قابل اجرا است”.

روز سه شنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه مرضیه امیری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شده بود.
لازم به ذکر است که مرضیه امیری به خاطر فشارهای وارده در دوران بازجویی یک بار دچار حمله صرع شده است. با این حال تاکنون از قبول قرار وثیقه و آزادی موقت وی خودداری شده است.

هرانا پیشتر طی گزارشی از محرومیت‌های درمانی و دسترسی مرضیه امیری به خدمات پزشکی در زندان اوین خبر داده بود.

کیفرخواست مرضیه امیری در تاریخ ۱۲ تیرماه پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به وی ابلاغ شد. در این کیفرخواست اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی علیه وی مطرح شد. در این جلسه دادگاه قاضی محمد مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با درخواست وی مبنی بر تبدیل قرار بازداشت موقت به صدور قرار وثیقه مخالفت کرد.
لازم به یادآوری است روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، مرضیه امیری به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد. وی پس از یک هفته بازجویی در بند ۲-الف سپاه به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ و نهایتا در تاریخ ۱۸ خردادماه به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.
 خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.