حسام طوسی

Friday, August 23, 2019

شهلا جهانبین، بازداشت شد



شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی ساکن مشهد عصر امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. مامورین در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل دو دستگاه تلفن همراه متعلق به خانم جهانبین را نیز با خود بردند. عباس واحدیان شاهرودی روز یکشنبه ۲۷ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بازداشت خانم جهانبین در حالی صورت گرفته است که همسر وی عباس واحدیان شاهرودی نیز از روز یکشنبه ۲۷ مردادماه در بازداشت به سر می برد.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم جهانبین ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “بازداشت خانم جهانبین حدود ساعت ۱۸ روز جاری توسط ۵ تن از مامورین اداره اطلاعات در منزل ایشان صورت گرفته است. مامورین در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل دو تلفن همراه متعلق به ایشان را نیز با خود بردند”.

از دلایل بازداشت و محل نگهداری خانم جهانبین تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.
لازم به ذکر است روز یکشنبه ۸ تن از ماموران امنیتی به منزل آقای واحدیان شاهرودی مراجعه کرده و با رفتاری خشونت آمیز وی را بازداشت کرده بودند. بازداشت عباس واحدیان شاهرودی در حالی صورت گرفته بود که در همان روز به شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد احضار شده بود.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.